2 376 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Lk trådburen rumstermostat styr långsamt
Vad har du mer i huset, element, ser att det sitter en baypass mellan fördelarna på vänster sida, en sådan gör att flöde/tryck går förbi alla slingor. Med bara GV och VP så ska det vara minst en slinga helt öppen och se till att få stopp på baypassen. En VP mår inte bra av att pumpa mot stängt, utan få hicka och bryter på högtryck ( HP )
Jag har haft GV igång nåt år utan någon styrning alls, bara rattar som jag justerat manuellt.J jonaserik skrev:Vad har du mer i huset, element, ser att det sitter en baypass mellan fördelarna på vänster sida, en sådan gör att flöde/tryck går förbi alla slingor. Med bara GV och VP så ska det vara minst en slinga helt öppen och se till att få stopp på baypassen. En VP mår inte bra av att pumpa mot stängt, utan få hicka och bryter på högtryck ( HP )
Så det har fungerat hyfsat bra, man har fått rattat nåt varv vid köldknäppar och tvärtom.
Jag eldar med ved.
Men nu är det ju det nyinstallerade LK systemet som jävlas.
Jag har nu dragit ur strömmen i några timmar och styrdonen har slutit sig (NC) så nu kommer det inte ut nån värme.
Efter att jag satt i strömmen så verkar inte styrdonen öppnas sig iaf, så kanske, kanske så har den fattat att rummen redan är varma och inte behöver mer värme för stunden.
Vi får se hur det utvecklar sig om några dagar.
Hej
Om det är nc ställdon har jag för mig att dom är leveransspärrade. Om jag inte minns fel så måste man börja med att ställa alla rumstermostater på Max i typ 10 min innan de fungerar som dom ska..
Googla manual på dom, tror inte det står i medleverarad manual.
Lycka till!
/ Björkskär
Om det är nc ställdon har jag för mig att dom är leveransspärrade. Om jag inte minns fel så måste man börja med att ställa alla rumstermostater på Max i typ 10 min innan de fungerar som dom ska..
Googla manual på dom, tror inte det står i medleverarad manual.
Lycka till!
/ Björkskär
Nu är det nog inte specifikt LK:s ställdon du har då dessa nig alltid har LK:s logga på sig. Men har du kollat direkt på ställdonet att det står 24v NC på dem? Så du inte har fått något annat ställdon än det du beställt?
Dra upp termostaterna i maxläge. Vad händer då? Stänger ställdonen då?
Dra upp termostaterna i maxläge. Vad händer då? Stänger ställdonen då?
Klicka här för att svara