Det börjar bli dags att starta upp golvvärmen och jag funderar därför på hur jag ska få till en bra lösning med fördelarskåp och liknande. Jag har två funderingar som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

1.
Jag kommer att montera min golvvärmefördelare inuti en garderob och får därför bara plats med LK:s lilla fördelarskåp (det som är 550mm brett). Mitt problem är att LK hävdar att man som mest bara kan ha en fördelare med 4 slingor i det skåpet men jag måste få in en fördelare med 5 slingor. Jag har mätt på min fördelare och jämfört mot LK:s måttskiss och jag tycker att min fördelare borde få plats utan större problem. Är det bara några extra svordomar som krävs för att lyckas montera allt när det är trångt eller har jag missat något uppenbart problem?

2.
Jag kommer även vara tvungen att få plats med en T-koppling på matarledningen inuti skåpet då vi ska ha två sådana fördelare ovanför varandra (men i varsitt skåp naturligrvis). Är det någon som har möjlighet att mäta på ett fördelarskåp hur stort avståndet är från botten av fördelarskåpet till den nedre fördelaren.

Krilleman
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.