Om det inte läcker så bry dig inte, men snurra inte för mycket på rören, då kan det börja läcka. Ha sedan lite koll på det.

• Gilla
ifMike
  • Laddar…
Tack! Jag körde på och det fungerar felfritt. Glömde först sätta gängtätningstråd på anslutningarna till VVB så fick bara skruva ner all igen Men nu är det bra!

• VVS-installation med kopparledningar, säkerhetsventiler och etiketter på rören under diskbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte klämkopplingar på beredaren? Då ska det inte vara någon gängtätning, utan den riskerar bara att göra att kopplingen inte går att dra åt tillräckligt hårt.

useless useless skrev:
Är det inte klämkopplingar på beredaren? Då ska det inte vara någon gängtätning, utan den riskerar bara att göra att kopplingen inte går att dra åt tillräckligt hårt.

Jo, det är helt rätt. Gängtätning är bara på de svarta rören som går in i VVB högst upp. Ej klämkoppling där.

Jag satte först på de i mitten (du kan se det vita på bilden) men rev bort. Det du ser på bilden nu är bara överblivet på toppen efter jag tog bort från gängerna igen. Lat är kanske ordet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.