5 317 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
LK ICS.2 rumstermostat RF - kan inte kommunicera trådlöst
Min trådlösa rumstermostat (ICS.2 RF) får inte kontakt med mottagarenheten (LK Mottagarenhet 1 ICS.2 (NO) efter ett batteribyte.
Antennsymbolen blinkar vid läge ”SYNC” och batterierna tar slut efter något dygn igen.
Jag har återställt både Rumstermostat och Mottagarenhet enligt dokumentationen, men när jag ska återinstallera RT får jag felkod 08: ingen kontakt. Alla kontakter och batterier har varit ur systemen i omgångar (klassisk omstart) så det är inget som kan åtgärdas med en stund strömlöshet.
ME verkar fungera, likaså antennen och det är inte avståndet som är problemet då jag haft ME och RT väldigt nära varandra vid felsökningen.
Jag tror att det är fel på rumstermostaten.
Någon som haft liknande problem? Något jag missar?
Antennsymbolen blinkar vid läge ”SYNC” och batterierna tar slut efter något dygn igen.
Jag har återställt både Rumstermostat och Mottagarenhet enligt dokumentationen, men när jag ska återinstallera RT får jag felkod 08: ingen kontakt. Alla kontakter och batterier har varit ur systemen i omgångar (klassisk omstart) så det är inget som kan åtgärdas med en stund strömlöshet.
ME verkar fungera, likaså antennen och det är inte avståndet som är problemet då jag haft ME och RT väldigt nära varandra vid felsökningen.
Jag tror att det är fel på rumstermostaten.
Någon som haft liknande problem? Något jag missar?
Inget vidare tryck i den här tråden. Jag har dock löst problemet vilket land kan hjälpa någon. Det visar sig vara ett kommunikationsfel då det finns en annan signal i kvarteret som stör ut. Vet inte vad det är dock. Jag kontaktade LK som har löst det genom att byta ut ICS mot en äldre version som använder ett annat band. Mycket nöjd med bemötandet från LK som fixade det och nu fungerar allt som det ska.
Nybyggare
· Stockholm
· 374 inlägg
Hittade du någon lösning? Har precis bytt batterier i två av mina termostater och de hittar inte kontakt med centralenheten (som LK säger att de ska göra) igen, utan stannar i läge "Sync".
I mitt fall fanns det ingen lösning. Fick byta rumstermostaten till en äldre version som kunde kommunicera. Jag provade att återställa både centralenhet (mottagarenhet) och termostat innan dess dock, så det föreslår jag att du provar. Annars hör av dig till LK - det ska ju funka!
Nybyggare
· Stockholm
· 374 inlägg
Jag får samma fel som dig efter att ha återställt allting. Huvudenheten är i inlärningsläge, och när jag försöker ställa in mina 4 rumstermostater för inlärning så visar displayen "MATE" i ett par sekunder men går sedan över till "ERR" med felkod 08.
Det kan ju inte vara så att alla fyra termostater plötsligt gått sönder?
Nybyggare
· Stockholm
· 374 inlägg
Jag har självklart mailat LK men det tar flera dagar mellan svaren.
Hej,Krokkodriljo skrev:
Jag får samma fel som dig efter att ha återställt allting. Huvudenheten är i inlärningsläge, och när jag försöker ställa in mina 4 rumstermostater för inlärning så visar displayen "MATE" i ett par sekunder men går sedan över till "ERR" med felkod 08.
Jag har samma problem. Hur löste du problemet?
Nybyggare
· Stockholm
· 374 inlägg
Klicka här för att svara