Hej! Håller på och försöker ställa in min golvvärme enligt grundinställningen som LK projekterat fram. Blir dock lite osäker på min fördelare då den inte ser ut som bilderna på LKs hemsida. De skriver om en inställningsskruv med dubbla storlekar insex-skruvar där den inre är inställningen av flödet och den yttre, större är en låsskruv. Min fördelare ser ut enligt bilden. Den inre insex-skruven är inställningen av flödet. Men den yttre stora bulten som omger hela justeringsskruven, är det själva låsskruven? Ska jag lossa den för att kunna justera och sen dra åt den för att låsa inställningen?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nja har du läst rätt angående insexskruvar, den inre är väl insex men den yttre är dom två spåren mitt för varandra som du använder med leveterat verktyg eller stor skruvmejsel
 
Ok, jo jag har sett de spåren. Det är alltså det som är låsskruven? Då lär jag testa det!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.