Jahaja, dagens mest obskyra tråd månne...?!

Det slog mig precis att en av de mest högljudda aktiviteterna i köket är när man spolar vatten ner i hon som är av rostfri plåt, ganska tunn och den för helt enkelt oväsen här vattnet träffar den.

Någon som isolerat sin diskho...? Val av material...? Ev nackdelar av att isolera hon?

Dom brukar vara isolerade med nån typ av tunn fastlimmad matta men vet inte vart man köper sån.

Liknande mattor finns i biltillbehörsbutiker som tex biltema och melonomen.

Angelin skrev:
Liknande mattor finns i biltillbehörsbutiker som tex biltema och melonomen.
*Mekonomen ;)

Jag har en stor ho som är 52cm bred och under den sitter två kvadratiska gummi(liknande)bitar som är ca 15*15cm. Resten är plåtrent... Hur ser det ut under era hoar?

Redigerat:
Vår diskho av äldre modell är bara målad med någon gul gummiliknande färg, men den låter inte speciellt mycket när man fyller den med vatten. Låter mest bara om man tappar något av metall däri, eller när diskstället halkar ner där...

Borde det inte fungera med underredsmassa som man hade till gamla bilar? Fanns som spray på Biltema för iaf.

Y
Jag hade nog varit försiktig med trögflytande underredsmassa - pga doften. Säg att man spolar varmt en stund och det börjar lukta asfalt. Underredsmassa(body) på spray är för tunn för att göra skillnad.

Självhäftande Bitumen-plattor (asfaltsgummi) som de har i bildörrar, hade jag nog prövat. Kanske självhäftande skumgummi ovanpå detta. Fördelen är att det är dom tyngsta/grövsta och att man kan slita loss om man blir missnöjd.. Värre att skrapa bort klet.

Jag har bitumen plattor under min ho, hade över från att ha tystat en pc. Det fungerar utmärkt och men kvarn som gav resonanser i hon är näst intill tyst.

Stryka på fogskum kanske?

Absolut tveklöst bitumenmattor från någon bilaffär.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.