Hej!

Hoppas jag lägger det här i rätt forumsdel.

Hur som helst, jag har ett litet problem i ett av mina sovrum. Det är nämligen så att väggen till sovrummet angränsar till ett badrum. Varje gång man spolar inne i badrummet (från kranen eller toan) så låter det VÄLDIGT mycket. Det blir lite problematiskt då jag börjar jobba tidigt och min sambo ligger och sover.

Hur som helst, vi behöver lite mer förvaring i just det sovrummet och hade därför tänkt antingen att placera ett par Ikea PAX garderober mot just den väggen som angränsar mot badrummet, alternativt platsbygga egen garderob, mest för att det passar bäst in just där i rummet.

Men då tänkte jag hmm, går det kanske att slå två flugor i en smäll och samtidigt lägga någon isolering/material bakom garderoben för att ytterligare dämpa badrumsljuden? Jag förstår att det fortfarande kommer att låta, men det borde ju gå att dämpa en del i alla fall.

Däremot så vet jag inte vad det skulle kunna tänkas vara för material eller var man köper det. Någon som har någon erfarenhet från detta?

Lägger till en enkel skiss på planlösningen på just den delen också så att det kanske blir enklare att förstå hur det ser ut, eller om det kanske tom finns någon annan lösning på problemet som jag inte tänkt på

Handritad planlösning som visar ett sovrum bredvid badrum med markerad vägg för garderob.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För bäst effekt bygger du en extra vägg som du isolerar med stenull och gipsar. Är det riktigt ont om plats kan man lägga på ett eller två lager gips, det hjälper lite iallafall, sen kommer garderoberna i sig dämpa ljudet något.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.