7 759 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Sjösten!!????
Det beror på vilket resultat du vill ha.
Det finns klinkers/sjösten olja. Då får du en mörkare färg på sjöstenen.
Vill du inte ha någon färgförändring kan du använda en sjösten spray som förseglar det porösa ytan så att den inte tar åt sig smuts.
Lycka till!
Det finns klinkers/sjösten olja. Då får du en mörkare färg på sjöstenen.
Vill du inte ha någon färgförändring kan du använda en sjösten spray som förseglar det porösa ytan så att den inte tar åt sig smuts.
Lycka till!
Jag la sjösten i badrummet på vägg och golv. Behandlade först med djuprengöring, porfylning sen vax (6-7 lager) fick en blank lättskött yta. Sen kan man vid behov efter någar år lägga på mer vax.
Jag blev nöjd med resultatet och kan rekommedera detta.
Jag blev nöjd med resultatet och kan rekommedera detta.
Vi har sjösten i köket, vi behandlade det efter uppsättning med olja.
Vad oljan gjorde/gör är att den tar fram konturer mera så att sjöstenen blir mer levande (tycker jag).
Den mörknar lite men det blir klart mycket snyggare efterssom en mer "levande" yta framträder.
Alla "skåror/sprickor" blev mer synliga etc vilket blir snyggt
Vad oljan gjorde/gör är att den tar fram konturer mera så att sjöstenen blir mer levande (tycker jag).
Den mörknar lite men det blir klart mycket snyggare efterssom en mer "levande" yta framträder.
Alla "skåror/sprickor" blev mer synliga etc vilket blir snyggt
Om man nu törs tro nåt härjureit skrev:
Lägger du ordentligt på stenarna och gnider in det så kommer det att vara i det närmaste omöjligt att inte få lite på fogen och detta lilla renderar omedelbart en mörkare "fläck" på fogen, så jag skulle då bespara mig pillergörat att försöka undvika det oundvikliga och på en gång dra över fogen också.
//Christina.
Klicka här för att svara