Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Svårt att komma på något bättre. Men jag hade i alla fall byggt en liten halvvägg bakom halvön där hällen är, så inte saker välter eller rullar ner på andra sidan. ~10 cm högre än bänkskivan.
Jag tycker inte att väggskåpet behöver linjera med baksidan på halvön som det verkar göra nu. Det skymmer fönstret lite.
Jag tycker inte att väggskåpet behöver linjera med baksidan på halvön som det verkar göra nu. Det skymmer fönstret lite.
rumstrera om. sätt sen väggskåp i övre vänstra hörnet. det ihop med utdragslådor i hela köksön skapar massa förvaring. ingen spis precis vid matplatsen, ingen köksfläkt som skymmer sikten, bra med arbetsytor.
edit: har alltså bara klippt och klistrat i din bild, inte ritat i planeringsverktyg, så måtten på skåpen är sannolikt lite off men kan ge en bra vägvisning i alla fall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
edit: har alltså bara klippt och klistrat i din bild, inte ritat i planeringsverktyg, så måtten på skåpen är sannolikt lite off men kan ge en bra vägvisning i alla fall.
Redigerat:
Väggskåpet ser lite missplacerat ut, förslag: ett horisontellt skåp. Ex 80x40.
Men, det viktigaste är ändå säkerheten bakom spisen. Major_toms förslag är mkt bra. Jag tycker också spisen ska vara mot en vägg men om du väljer att ha den utstickande, välj 90-skiva samt en vägg bakom. Det bubblar o sprätter rätt bra vid matlagning och det vill man inte ha i ansiktshöjd på ett barn bakom spisen.
Men, det viktigaste är ändå säkerheten bakom spisen. Major_toms förslag är mkt bra. Jag tycker också spisen ska vara mot en vägg men om du väljer att ha den utstickande, välj 90-skiva samt en vägg bakom. Det bubblar o sprätter rätt bra vid matlagning och det vill man inte ha i ansiktshöjd på ett barn bakom spisen.