Ett av många bästa köp.
 
  • Röd portabel luftkompressor med kopplade slangar i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
jac jac skrev:
Jag fick hem en JWS30 från DUAB (se länk i inlägg #7 ovan) nyligen. Det är en enorm skillnad på ljudnivån jämfört med de jag hade tidigare. I övrigt kan jag inte säga så mycket då jag knappt hunnit använda den ännu.
@badtastex kanske kan säga mer om den?
Faktum är att jag helt nyligen fick ett pm från en annan forummedlem som undrade hur det gått med min kompressor så här 10 år senare och jag kunde bara konstatera (efter att ha använt den just den kvällen) att den fortfarande fungerar som den ska och låter lika lite som förut. Känner mig helnöjd med mitt köp!
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Fick också hem en JWS30 för några veckor sedan. Riktigt tyst och smidig. För de pengarna är den nog svår att slå.
 
Sjukt stor skillnad på ljudnivå mot en vanlig, har kört ca 700 drifttimmar med min och den funkar fortfarande bra.
Den är dock inte så liten.
9o9UxATkLRlT6ZvUg3yN5463zt4NoxGUWHPRiQqAu0If5tHoTZ-uTH7p6yqhCBBVoh_fF7cuciQCt4ayLTrQVU_F19_PTUpFf8wAXN8uHVTAeytCa9gnm5Redz94JFr52HlpwbvEuAHZ_WHHZ5TE0H1wVEvDG4QB_xlzYEimRBSki6nx4xJcdj_rA1VR9nGYdUsQY5YiiIuZ7kJsMvfHf4UCCvkA1TLHg6ERagsICFxeDnYDUJTcXA-F8ULU8XjBXZ3ngfwWNwXxvTTeHoIyIwOP7f0wzQYswCOSs8qEeAMGdUoA48GMpxkuX1ohOLL1Uv9Kku70dy8R_3iVAXSwLXCuWaC45azRCOOoJ_pSJNr8q4SSRuHP1_wGAkiTnZTgEdnWPpRxE29XqyYN2M1skxqcZHSgmVTJHaHgQal34xmgu3NKx2TvzXCsPiqJCQlva3OlaoJswMiG9o8b5CqfRkArpvupDgsXnal89RwxH_kPelfgzgdpSr2yDEyJBeHUUqIPnIYBUihZpeFxJJNjGb6YuqZD1anzcODIacB5SBaL_d6ZHxHn4lh9GFOAjCStZrsDUBepfOko8-S2KD99M0uoSmwzgd98qd4fMcMIGBQzU8SyrcQnhdT_oMfcCzivUdcfJSHz9dIymDOYZ5R8wz7lgXAkaUIUrPpDZ9aDe_hGHx5ccaRk5vQ=w1684-h947-no
 
  • Gilla
Yrrol och 3 till
  • Laddar…
Y
J Jixz skrev:
Denna är ju stor men ändå inte så dyr då det år kampanj, någon som vet något om dessa?
[länk]
Jag har en liknande, och blev sugen att köpa den du länkade nu just för låga priset.
Men startade upp min och blåste rent en del delar och efter att lyssnat på det oväsendet så är jag tillbaka på den som andra nämner här som är tyst.

Pumpen hinner inte fylla den "stora" 50L tanken utan den startar någon sekund efter du börjat blåsa, och går en halv evighet efter du för stunden blåst klart. :dizzy:
(Kan vara att min är sliten och att jag rattat runt på reduceringsventilerna. Men ljudet är tröttsamt vilketsom)
 
R
R Rickard235 skrev:
Är också ute efter en kompressor och hittade den här på Bauhaus
[länk]

Pumpa cykeln, blåsa rent i garaget, bilen och lite små saker. Eventuellt skjuta några lister.
Någon som har den? Kollar man recensionerna så verkar den ju helt okej.
Har en sådan sedan några veckor. Skulle inte kalla den direkt tyst men man behöver inte ha största kåporna på. Funkar fint till de användningsområden du listar. Har kört mest med en lite dyckertpistol, en Makita AF 505N och det har varit helt problemfritt. Måste dock erkänna att jag aldrig ägt någon annan kompressor så har inget att jämföra med.
 
R
fatsug fatsug skrev:
Har en sådan sedan några veckor. Skulle inte kalla den direkt tyst men man behöver inte ha största kåporna på. Funkar fint till de användningsområden du listar. Har kört mest med en lite dyckertpistol, en Makita AF 505N och det har varit helt problemfritt. Måste dock erkänna att jag aldrig ägt någon annan kompressor så har inget att jämföra med.
Har inte heller någon kompressor i nuläget men känner att behovet blir större och större.
Svärfar har en Kawasaki som han köpte på Jem och fix, den låter förjävligt. 97db står det på tanken.
Jag skulle vilja ha en som man kan köra utan hörselkåpor men då får man väl gå upp några tusen gissar jag på.
Men en skillnad på 65/85db och 97 borde väl vara en markant skillnad?
 
Den lilla övriga erfarenhet jag har av (billiga) kompressorer är av svärfars åbäke från Biltema. Den gör också sitt jobb men låter verkligen som ett as. Är kanske lite känslig för mycket ljud men när den drar på vill i alla fall inte jag vara nära. Så på så sätt är den jag har nu mycket bättre.
 
  • Gilla
Rickard235
  • Laddar…
R
fatsug fatsug skrev:
Den lilla övriga erfarenhet jag har av (billiga) kompressorer är av svärfars åbäke från Biltema. Den gör också sitt jobb men låter verkligen som ett as. Är kanske lite känslig för mycket ljud men när den drar på vill i alla fall inte jag vara nära. Så på så sätt är den jag har nu mycket bättre.
Lite det jag är ute efter, man ska inte tycka det är jobbigt att ta fram den. Man ska kunna stå ut med ljudet och de kan man inte med den som min svärfar har! Får fråga om man får provköra några stycken på Bauhaus
 
R Rickard235 skrev:
Lite det jag är ute efter, man ska inte tycka det är jobbigt att ta fram den. Man ska kunna stå ut med ljudet och de kan man inte med den som min svärfar har! Får fråga om man får provköra några stycken på Bauhaus
Deras utbud är inte enormt direkt. Om man skall vara kritisk mot Herkulesmaskinen så är det nog inte en höjdarkvalitet, till exempel är slangen rätt plastig och så. För <1000kkr är jag dock nöjd. Det finns säkert massvis med andra här på forumet som har både mer erfarenhet och en annan åsikt...
 
R
fatsug fatsug skrev:
Deras utbud är inte enormt direkt. Om man skall vara kritisk mot Herkulesmaskinen så är det nog inte en höjdarkvalitet, till exempel är slangen rätt plastig och så. För <1000kkr är jag dock nöjd. Det finns säkert massvis med andra här på forumet som har både mer erfarenhet och en annan åsikt...
Tycker att utbudet på "tystgående" kompressorer är hyffsat stort på Bauhaus, dom har ca 5st under 3000kr
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.