Hej

Upptäckte idag en skada på våtrumsmattan i duschen. Knappnålsstort hål ner i mattan och en ytlig repa jämte. Osäker på om den går igenom. Mattan har ej släppt och taket i källaren under indikerar ej på fukt. Vad gör man nu? Är det försäkringsbolag som behöver besikta eller kan man kontakta firma som kan lägga i en svets direkt?

• Knappnålsstort hål och ytlig repa i våtrumsmatta, uppmätta med linjal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Hur gammal är mattan?

Det kan vara så att försäkringsbolaget inte bryr sig så länge som det inte är någon skada, dvs. först när spånskivan under är skadad. Man får inte ersättning för plastmattan utan för de skador som hålet har gett upphov till.

BirgitS BirgitS skrev:
Hur gammal är mattan?

Det kan vara så att försäkringsbolaget inte bryr sig så länge som det inte är någon skada, dvs. först när spånskivan under är skadad. Man får inte ersättning för plastmattan utan för de skador som hålet har gett upphov till.
2018. Nä precis det jag tänkte men tänkte om försäkringsbolaget bör göra en skadebesiktning eller nåt.

Ringde en mattläggare när jag hade en spricka i våtrumsmattan jag ville få lagad, så jag undrade om han kunde svetsa den åt mig. Han sa att jag skulle köpa Casco aqua tät så blir det bra. Jag gjorde så. Var 3 år sen.

BirgitS
Z Zwännzån skrev:
2018. Nä precis det jag tänkte men tänkte om försäkringsbolaget bör göra en skadebesiktning eller nåt.
Det tror jag inte, men du kan ju alltid ringa och fråga.
Är underlaget helt stumt och plant, eller går det att misstänka att spånskivan har sugit åt sig vatten och svällt?

Redigerat:
K Karl Heinz skrev:
Ringde en mattläggare när jag hade en spricka i våtrumsmattan jag ville få lagad, så jag undrade om han kunde svetsa den åt mig. Han sa att jag skulle köpa Casco aqua tät så blir det bra. Jag gjorde så. Var 3 år sen.
Jag har ju GVK intyg på tätskiktet som jag hellst ej vill fumla bort med egna åtgärder

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Kan du låta bl

Det tror jag inte, men du kan ju alltid ringa och fråga.
Är underlaget helt stumt och plant, eller går det att misstänka att spånskivan har sugit åt sig vatten och svällt?
Det är stumt men en mikroskopisk uppbuktning har skapats previs vid skadan som känns med fingret, beror troligtvis på att mattan tryckts ut lite när föremålet träffade, likt en krater som bildats om du förstår.

BirgitS
Kontakta mattläggaren.

BirgitS BirgitS skrev:
Kontakta mattläggaren.
Jo gör nog det imorgon då. Tack för input!

Z Zwännzån skrev:
Jag har ju GVK intyg på tätskiktet som jag hellst ej vill fumla bort med egna åtgärder
Jaha så det är ett ganska nytt badrum :) då får du ju göra så som ditt försäkringsbolag eller gvk-regler säger istället för att fråga på forum tänker jag. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.