Hej
Upptäckte idag en skada på våtrumsmattan i duschen. Knappnålsstort hål ner i mattan och en ytlig repa jämte. Osäker på om den går igenom. Mattan har ej släppt och taket i källaren under indikerar ej på fukt. Vad gör man nu? Är det försäkringsbolag som behöver besikta eller kan man kontakta firma som kan lägga i en svets direkt?
Upptäckte idag en skada på våtrumsmattan i duschen. Knappnålsstort hål ner i mattan och en ytlig repa jämte. Osäker på om den går igenom. Mattan har ej släppt och taket i källaren under indikerar ej på fukt. Vad gör man nu? Är det försäkringsbolag som behöver besikta eller kan man kontakta firma som kan lägga i en svets direkt?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 160 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 160 inlägg
Hur gammal är mattan?
Det kan vara så att försäkringsbolaget inte bryr sig så länge som det inte är någon skada, dvs. först när spånskivan under är skadad. Man får inte ersättning för plastmattan utan för de skador som hålet har gett upphov till.
Det kan vara så att försäkringsbolaget inte bryr sig så länge som det inte är någon skada, dvs. först när spånskivan under är skadad. Man får inte ersättning för plastmattan utan för de skador som hålet har gett upphov till.
2018. Nä precis det jag tänkte men tänkte om försäkringsbolaget bör göra en skadebesiktning eller nåt.BirgitS skrev:
Ringde en mattläggare när jag hade en spricka i våtrumsmattan jag ville få lagad, så jag undrade om han kunde svetsa den åt mig. Han sa att jag skulle köpa Casco aqua tät så blir det bra. Jag gjorde så. Var 3 år sen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 160 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 160 inlägg
Det tror jag inte, men du kan ju alltid ringa och fråga.Z Zwännzån skrev:
Är underlaget helt stumt och plant, eller går det att misstänka att spånskivan har sugit åt sig vatten och svällt?
Redigerat:
Jag har ju GVK intyg på tätskiktet som jag hellst ej vill fumla bort med egna åtgärderK Karl Heinz skrev:
Det är stumt men en mikroskopisk uppbuktning har skapats previs vid skadan som känns med fingret, beror troligtvis på att mattan tryckts ut lite när föremålet träffade, likt en krater som bildats om du förstår.BirgitS skrev:
Klicka här för att svara