känner du spontant att svetsa på en moped måste vara utomhus? Svetsa på en moped, där jag antar att det är stunt-grejer låter spontant som gods på 1,5-mm och i allra högsta lämpligt för MAG.H heimlaga skrev:
Jag svetsar fö mest utomhus för jag orkar inte städa garaget i den omfattning som behövs för att våga svetsa där. Har ett 3x3m pop-up tält och två tunna brandsäkra skivor. Totalt kostade det 900kr.
vilket prat...H heimlaga skrev:
stämmer inte riktigt..
Men visst en dyrare funkar bättre.. Men inte fan är det värt för en hemma svetsare att köpa svets för 20.000 kr...
vanlig kartong går det med om det kniper..F fsn skrev:känner du spontant att svetsa på en moped måste vara utomhus? Svetsa på en moped, där jag antar att det är stunt-grejer låter spontant som gods på 1,5-mm och i allra högsta lämpligt för MAG.
Jag svetsar fö mest utomhus för jag orkar inte städa garaget i den omfattning som behövs för att våga svetsa där. Har ett 3x3m pop-up tält och två tunna brandsäkra skivor. Totalt kostade det 900kr.
Känner en som har en äldre modell av Biltemasvetsen och han har svetsat mycket rost med den i många år.H heimlaga skrev:
Men visst blir det snyggare svetsar med gas och skvätter och ryker mindre
japp, har provat det med men det ryker en del när kartongen brinner upp. Jag har även ett demo-svetsbord hemma med ca 60cm höga polykarbonat-väggar på tre sidor. Vill man inte sätt upp tältet och godset får plats på bordet så funkar det lika bra att lägga en kartongbit på väggarna som ett tak och rulla ut bordet och vända det mor vinden. Inga problem alls att svetsa TIG eller MAG med det utomhus. Bra ventilation med.Maskintok skrev:
Råkar du husera i Stockholmsområdet kan jag sälja en oanvänd MAG med full gasflaska för en billig peng...Andreas_Hansson skrev:
Oj här hade det hänt grejer.
Det blev en ESAB Rogue ES 180i Pro.
4000kr inkl frakt från Amazon Tyskland.
Just nu var det en ram del på mopeden som behövde svetsas.
Rätt tunn plåt men det är nog inga problem.
Jag skulle gärna ha en MAG men tycker det är lite bökigt med flaskor som skall hyras och fyllas på.
Jag skulle gärna ha en MAG men tycker det är lite bökigt med flaskor som skall hyras och fyllas på.
Redigerat:
kom ihåg att du kan lägga kopparplåt på motsvarande sida... För att förhindra att du bränner igenom...Andreas_Hansson skrev:
Oj här hade det hänt grejer.
F fsn skrev:
Jag har lite keramisk backing som borde fungera bra när man kör lite tunt. Koppar funkar bra de medMaskintok skrev:
Kan säga att jag fick hem den i måndags. Har bara hunnit provköra den en liten stund med det står redan klart att det är stor skillnad mot min Stanley pinnsvets. Nöjd över köpet.Alatan skrev:
Nu har även jag kört lite med min ESAB Rogue ES 180i Pro.
Gick riktigt bra. Lugn och fin smälta.
Start egenskaperna är riktigt fina.
Testade lite arc force och den gick lite hårdare då, Tänkte göra ett markro och kolla inträngningen nästa vecka.
För 4000kr är detta ett riktigt riktigt bra köp.
Gick riktigt bra. Lugn och fin smälta.
Start egenskaperna är riktigt fina.
Testade lite arc force och den gick lite hårdare då, Tänkte göra ett markro och kolla inträngningen nästa vecka.
För 4000kr är detta ett riktigt riktigt bra köp.
och vad exakt är ett markro?Andreas_Hansson skrev: