Hemmakatten
Letar efter en liten ismaskin att ha hemma. Men de jag tittat på har små runda iskuber med hål i. Jag vill ha stora rektanguläraiskuber som man får när man fryser in i iskubslådor. Någon som har nåt tips?

Jag tror inte det finns ismaskiner som gör såna. Det handlar om hur de fungerar helt enkelt.

Hemmakatten
Men när jag varit hemma hos folk som har en ismaskin inbyggd inuti frysen, så är det.stora iskuber.

Hemmakatten
Återkopplar till min gamla tråd utifall någon annan funderar på ismaskin. Har ägnat mycket tid åt att scanna marknaden och det finns inga ismaskiner för privatbruk som gör stora iskuber. Lösningen blev att frysa iskuber med iskublådor och sedan hälla över i en burk som står i frysen.

SBH, vilken av de där länkade gör stora kuber? Hittar ingen info om det på de sidorna där. Står som bäst "två storlekar", men ingen info om hur stora. Och de där man ser bilder på isen verkar inte ha några kuber utan snarare "rör".

Fast de känns ju inte riktigt som "för privatbruk", som efterfrågades:)

Nerre skrev:
Fast de känns ju inte riktigt som "för privatbruk", som efterfrågades:)
Det beror ju på... Jag är då privat.

Hehe, elva tusen spänn....
Då vill det till att man har fingin i drinken.

Men som total isnovis, vad är det för fel med dom små kuberna??

S
Hemmakatten skrev:
Men när jag varit hemma hos folk som har en ismaskin inbyggd inuti frysen, så är det.stora iskuber.
tror det är skillnad på frysning. dom små snabb frysning. dom i frysarna lite längre tid(med lite lagring i skåpet(dörren))

S
Nerre skrev:
SBH, vilken av de där länkade gör stora kuber? Hittar ingen info om det på de sidorna där. Står som bäst "två storlekar", men ingen info om hur stora. Och de där man ser bilder på isen verkar inte ha några kuber utan snarare "rör".
det är för mycke hjälp mig att goggla här ibland.
nog kan få kuber om man går upp i pris

Hemmakatten
De ismaskiner som är avsedda för privatbruk (>5') producerar enbart is som är runda i formen och med ett hål i mitten. Möjligt att de kommer i olika storlekar, men det är fortfarande inte solida iskuber. Och 10' eller mer är jag inte beredd att betala.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.