Hej,

Håller på och renoverar köket, det var inge fukt i köket innan men jag kopplade in diskhon på avloppet och testade så att det inte läckte. Idag märkte jag dock att slangen från diskhon inte gick till avloppet. Helt sjukt att man missade det men kan inte tänka mig av den varit så hela tiden, måste tagit bort den senare för vi var tre personer som kollade när vi testade första gången.

Hur som helst så ligger det masonit med brädor under. Masoniten och trät är blött men man ser på masoniten var den är blöt och så vitt jag kan se är det 1,5-2 dm bred fläck som är blött. Jag har ett element under diskbänken som jag vred på för fullt. Tror ni det räcker för att torka upp det här eller måste jag vidta några andra åtgärder? Jag skulle uppskatta att om det i värsta fall inte vart kopplat till avloppet alls så är det 1-2 liter vatten. Tror inte så mycket heller egentligen.

Tack på förhand!

Rent spontant så känns det som att jag skulle låta det torka.

Men är det mycket extra jobb att lyfta masoniten?

Var tog vattnet vägen? 2dm fläck är inte mycket vatten, och två liter måste riktigt undan direkt åt nå håll då.

Har fått bort det mesta av masoniten och den var inte plaskvåt direkt och trät under var inte blött, bara lite lokalt på ett ställe. Slangen låg så att vattnet borde ha åkt bakåt mot väggen bakom, man ser att masoniten där är mörkare från golvet och ca 0,5 cm upp. Trät under där är inte blött.

Kan inte ha kommit ut mycket vatten för jag förstår inte vart den skulle kunna tagit vägen då. Kallvatten röret kommer upp rakt underifrån, från garaget men det har inte runnit något vatten ner i garaget genom hålet efter röret upp.

Tror det bara rörde sig om någon deciliter. Verkar som slangen kan lossna och något att kolla på.

Men idag är det torrt? Å så kanske jag lurade dig att ha sönder masoniten. :S

Hehe ja det var typ torrt, ser bra ut tycker jag... vette fan vad masoniten gör där? Måste jag sätta dit ny?

Den är lätt att torka av (och byta), men om det finns mer djupgående anledningar som att den skyddar lite mot vattenläcka vet jag inte.

Den kanske skvallrar som plastbrickan under diskmaskin.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.