2 593 läst · 6 svar
3k läst
6 svar
Lite sent på året
Hej.
Ska ta mig till att så en lite plätt gräsmatta. Kommer att använda mig av frö. Har då aldrig gjort detta, men det ska nog gå bra.
En fråga är bara hur det är att så nu när hösten börjar närma sig?
Kommer det att vara något problem eller blir det perfekt, vad vet jag
Ska ta mig till att så en lite plätt gräsmatta. Kommer att använda mig av frö. Har då aldrig gjort detta, men det ska nog gå bra.
En fråga är bara hur det är att så nu när hösten börjar närma sig?
Kommer det att vara något problem eller blir det perfekt, vad vet jag
Jag själv kompletteringssår 10 kvm gräsmatta nästa vecka dvs jag utvidgar gräsmattepartiet. Jag har medvetet väntat så länge eftersom vi haft så varmt och torrt. Nattfukten gör att du slipper en hel del vattning. Men vänta inte alltför länge till.
Vi sådde förra lördagen, en dryg vecka sen, och grässtrån sticker redan upp ett par centimeter ur gräset. Det är någorlunda kalla nätter, men det är varmt och fuktigt i jorden. Håller med föregående skribent, vänta inte för länge dock!
När jag jobbade på "marken" sådde vi till och med i november när vi gjorde de sista jobben innan vintern, och det var faktiskt bara en gång det inte tog sig... Gräs har en fantastisk förmåga att överleva! Fast det är ju givetvis inte att rekommendera att vänta så länge, utan så nu så blir det kanon!!!