Har väl inte med saken å göra egentligen men den där bacho bitssattsen köpte ja på harald nyborg för 79 spänn...

Mig spelar det ingen roll var jag köper grejerna. Jag spanar runt, klämmer å jämför å köper sedan där det är bäst pris eller bäst personlig service.

Det var ett bra pris
har dom den kvar?

Jag är lite av ett "fan" tycker om att handla i Märkes butiker ( ex skogs/trädgårds grejjer Traktornord ab osv)

Men pris och service är en stor avgörande faktor

Edit : Ett plus om man köper mycket är att handla på samma ställe om dom har överlag bra priser, då får man det igen om det är en bra butik (yrkesbutiker brukar va dom bästa när de gäller att få igen för att man är stammis)

Bara det att Bacho sågen kostar "bara" 299kr på Jula......

Hej,

Kan det inte vara import från tex.Tyskland? Inte via generalagenten i Sverige?
Små marginaler, men volym. Vad händer med garantierna?

Jag undrar varför man på veteranmarknader e.t.c ser så mycket Bachoverktyg och Knipextänger till salu, massor med marknadsnasare säljer ju just dessa verktyg.

T.ex 5 st olika storlekar Ergo skiftnycklar för 500 kr

Är det paralellimport eller kopior ?

Haagbard skrev:
Jag undrar varför man på veteranmarknader e.t.c ser så mycket Bachoverktyg och Knipextänger till salu, massor med marknadsnasare säljer ju just dessa verktyg.

T.ex 5 st olika storlekar Ergo skiftnycklar för 500 kr

Är det paralellimport eller kopior ?
Marknadsnasare har egna inköpskanaler.
konkurser och andra lagerrensningar från leverantörer.
Ganska ofta utgående modeller.

Det som retar mig en del är när lågprisvaruhusen som Rusta säljer kvalitetsgrejjer dyrare än de flesta andra, men de vill gärna få en att tro att det är billigt, just för att det är Rusta.

Bacho Superior-sågen kostar under 200:- i ordinarie pris på Harald Nyborg, själv hade man tur och köpte den på en invigningsrea för 49:-, månaden därpå snubblade man över en som var förpackad med Multiverktyget som (Rusta säljer för 119:-) för just 119:- när PayC reade ut verktyg för halva priset i Malmö.

Hultafors hobby produkterna är helt enkelt enklare produkter som är importerade direkt från Kina. Eftersom marknaden är stor bland billiga handverktyg vill man komma in på den marknaden med. Inom närmaste året eller så kommer alla Hultafors hammare och bräckjärn tillverkas i Kina, vissa görs det redan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.