jarker skrev:
Ja, det facket var ju smart ja, vi har ca: 90cm mellan ugns-högskåpet och hällen i vinkel och funderade lite på om man skulle ha 60 + 30 eller en sådan lösning som ni har och sedan ha en 80-sektion istället.

Vi har ett liknande dilemma på andra väggen, men där blir det nog ett 30-skåp mot tvättrumsväggen till, jag tror det är bäst så och där blir det plats för brickor.

Det lutar åt att vi använder oss av HTH för vårt kök, frågan är bara om de har så smala enheter, blir till att lusläsa deras katalog igen.

Jag passar på att ställa en fråga till.

Era vitvaror verkar vara av samma kaliber som jag valt (frun tycker det är lite lyxigt, men vadå, det förtjänar hon :-)))

Vad fick ni ge för de, paketpris, var inhandlades de, jag har kollat runt en hel del men är inte riktigt nöjd med vad man kan få i paketrabatt (inkl. tvätt&tork), 10% är ju lite klent i rabatt tycker jag.

Mvh ! / J
Jag plockade ut dem vitvarorna vi skulle ha, kontaktade en nätshop, fick ett riktigt bra paketpris plus 5% rabatt av dem. Tog denna offerten och gick till den lokala handlaren och sa "detta ska jag köpa och detta får jag betala på nätet (visade offerten för honom). Men jag vill hellre köpa av dig pga lokalpatriot, lokal support bla bla" Han grät nästan när han sa "Ja jag är ju tvungen om jag vill sälja".
Vad jag betalade vill jag inte säga :p , men jag kan säga det att mot utgångspriset så fick jag 5 siffrig rabatt :D

GreenTurtle skrev:
Avståndet mellan köksö och kyl/frys är ca. 150 cm. Lagom långt för att diskmaskinen är nedfälld och man kan ändå gå förbi.
Och vad är måtten på själva köksön?

Ditt kök är verkligen fint och jag måste erkänna att jag blev lite känslosam när jag såg det eftersom det påminner en hel del om köket vi hade i vår lägenhet - saknar det eftersom vi bor i en sliten lägenhet under husbygget :( Till huset kommer vi dock testa en helt annan stil - hoppas bara vi blir lika nöjda med den...

zachris skrev:
Och vad är måtten på själva köksön?

Ditt kök är verkligen fint och jag måste erkänna att jag blev lite känslosam när jag såg det eftersom det påminner en hel del om köket vi hade i vår lägenhet - saknar det eftersom vi bor i en sliten lägenhet under husbygget :( Till huset kommer vi dock testa en helt annan stil - hoppas bara vi blir lika nöjda med den...
Måtten på själva köksön är 180 cm bred, 80 cm djup och 95 cm hög. Sedan så hänger bordsskivan ut 20 cm på 2 sidor.

T
RicoRider skrev:
Grymt snyggt kök! I'm very impressed. Klart snyggaste kök jag sett utanför "kökskataloger". Alm var väldigt snyggt oxå. Vilken smak ni måste ha. Trodde faktiskt ingen var i närheten av min och min sambos stil och smak. Ska strax påbörja ett renoveringsprojekt i köksregionen som vi har planerat och ritat på i drygt ett år nu. Rekat marknaden och klämt och känt på grejer...

Var kul att se att nån annan lyckats nästan lika bra som oss med sitt val av kök :o)

Hehe....trodde du var bannad från detta forum?

Ska bli kul och se om du och din suveräna sambo har sådan god smak som ni tror : )

NICE!!!
Varifrån kommer köket och vilket träslag och granit/sten har ni valt?

/ kul inspiration!

Björkis skrev:
NICE!!!
Varifrån kommer köket och vilket träslag och granit/sten har ni valt?

/ kul inspiration!
All info står i inledningen av tråden :)

Men en liten uppdatering skadar väl inte.

Platsbyggt massivt, svensk alm av lokalt snickeri
Köksö, amerikansk valnöt
Stänkskydd, frostat glas
Diskho, Franke PPX21058
Blandare, Mora INXX A2
Granitskivor, svarta (Shanxi Black)
Beslag, Beslag & Design

Alla vitvaror (utom fläktkåpan) kommer från AEG och är i AluTec
Diskmaskin, F88080ia
Inbyggnadshäll, FM7803K-AN
Inbyggnadsugn, B9971-4-A
Micro, MC2660E-A
Kyl, SANTO 72345KA
Frys, ARCTIS 75235GA
Fläktkåpa, Electrolux EFC9486U

sorry läste inte alla sidor... men tack!

Tack Rainer. Ja, vi är också nöjda :)

Grattis till ett snyggt kök !

Personligen hade jag nog valt ett annat golv för att få en större kontrast mot köksluckorna. Gillar själv lite ljusare golv.

Tänk hur snyggt behandlat trä bli. Djupet i färgtonen gör skillnaden. Mycket snyggt.

Hur brett är det mellan köksön och köksbänken på motsatta sidan?

isolde skrev:
Tänk hur snyggt behandlat trä bli. Djupet i färgtonen gör skillnaden. Mycket snyggt.

Hur brett är det mellan köksön och köksbänken på motsatta sidan?
Håller med dig om att det är djupet i färgtonen som gör skillnaden. Tyvärr så gör sig ju aldrig saker och ting bra på bild. Och i verkligheten är det mycket snyggare :cool:
Avståndet mellan köksö / kyl/frys och även mellan köksö / häll är ca. 150 cm.

Kanske något utanför ämnet, men var har ni köpt downlightsen som sitter över kyl/frys och diskbänk? Vad är det för tillverkare?

sam skrev:
Kanske något utanför ämnet, men var har ni köpt downlightsen som sitter över kyl/frys och diskbänk? Vad är det för tillverkare?
Precis som SH så är de från Rydéns, finns i de flesta välsorterade lampbutiker. Se även inlägg #13.

Anna_Robban skrev:
[länk]

Detta e köksporr!!
Håller med dig om att det också är ett extremt snyggt kök. Det som skiljer främst mellan SH´s och mitt kök är väl framförallt att hans kök kostar 3 gånger mer än mitt :eek:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.