Hej! Ska till och förstärka upp golvet strax. Det ska dit golvspån, golvvärmeslang sen flytspacklas. Ytskikt blir matta.

Som ni ser är det lite rörigt i golvet. Nu såhär i efterhand så skulle jag ha satt nya bjälkar innan vvs och elektrikern kom.. Hur hade ni gjort?

Svarta sträcken är källarväggar.

• Rörigt byggprojekt med blottade bjälkar, rör och kablar på ett golv under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rätt så perforerade bjälkar, kan man antyda försvagning så det märks om man står o gungar på dem? hade förstärkt där då.

Dock tror jag med golvspån, litet rum o en rejäl flytspackelkaka kommer ge tillräcklig bärighet.! så nog ingen fara.
Men japp, ser härligt byggstökigt ut:rofl:

Den som ä
M meckis skrev:
Rätt så perforerade bjälkar, kan man antyda försvagning så det märks om man står o gungar på dem? hade förstärkt där då.

Dock tror jag med golvspån, litet rum o en rejäl flytspackelkaka kommer ge tillräcklig bärighet.! så nog ingen fara.
Men japp, ser härligt byggstökigt ut:rofl:
Den som är mest perforerad är en gammal 170x70 sen huset byggdes så den är nog stabil nog fortfarande Jag tänkte mest CC-avståndet till vänster där alla slangar är

Den ursprungliga dimensionen är 3x7 tum (75x175 mm). För att kunna bedöma effekterna av elektrikers och rörmokares härjningar behöver man veta golvbjälkarnas spännvidder (avstånd från yttervägg över källarvägg fram till nästa vägg) och c/c avstånd. Bilden visar på ett skräckexempel.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.