Hej!

Snickeriet som mätte upp vår bänkskiva gjorde en miss så bänkskivan blev inte djup nog.

Jag behöver hjälp med lite alternativ för hur vi ska lösa det. Så som jag ser det kan vi göra följande:


  • Tjata på snickeriet & få dom att göra en ny skiva. Vet inte hur lätt detta är men de borde gå.
  • Göra listen på framsidan av skivan tjockare. Nu har vi en 1-2 mm tjock teak-list där och de tycker vi är fint (detta är snickeriets förslag).
  • Flytta ut bänkskivan och lägga en list mellan bänkskivan & väggen.

Någon som har några fler ideer? Vad borde vi göra? Har ni exempelbilder på liknande lösningar så skicka gärna med det.

Tack på förhand
 
  • M_20120710-IMG_2925.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • M_20120710-IMG_2926.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Paul-Staffanstorp
För mig finns bara en korrekt lösning på problemet...

Vägra betala och kräv dem på en ny bänkskiva i rätta mått OM det är de som gjort fel.

Nödlösningar kan man alltid hitta på med diverse lister och annat tjafs men inte fan blir det då som man vill ha det egentligen och varför betala för något man inte vill ha... ? ;)
 
  • Gilla
Peter Engkvist
  • Laddar…
Eller så begär du ett rejält prisavdrag.
 
Paul-Staffanstorp
Andy78 skrev:
Eller så begär du ett rejält prisavdrag.
Kan man ju göra, men man blir ju inte mer nöjd med resultatet för det ;)
 
Det där är väl inte ett fel vid uppmätningen (mätning på plats).
Utan ett fel vid mätningen vill tillsågningen.
Just djupet på skivan är väl mer eller mindre standard då man har "vanliga" stommar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.