Hallå!

Vi la nyss in en ny dörr. Vi ville behålla sidoljuset som tillhörde dörren tidigare och tyvärr lutade den väääldigt mycket "utåt".

Som ni ser på fotona så blir det rask "tunnare" ju längre upp man går. Tanken är att sätta en list längst den och min fråga är egentligen om någon har något tips på hur jag kan på ett smidigt sätt fixa så listen kommer i slutändan gå jämnt med sidoljusets del.

En orange ytterdörr vid en röd husvägg bredvid en vit fönsterdörr och en lykta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en orangelackerad dörr med låskista, handtag och isoleringsmaterial vid kanten.
Skapa konto

Närbild av en vit dörrkarm med små skador och spår av silikon, vid en brun trätröskel, inomhusmiljö.
Skapa konto
Närgräns av ett fönsters isolering där skummet syns mellan fönsterkarm och vägg.
Skapa konto

Robin Å Robin Å skrev:
Hallå!

Vi la nyss in en ny dörr. Vi ville behålla sidoljuset som tillhörde dörren tidigare och tyvärr lutade den väääldigt mycket "utåt".

Som ni ser på fotona så blir det rask "tunnare" ju längre upp man går. Tanken är att sätta en list längst den och min fråga är egentligen om någon har något tips på hur jag kan på ett smidigt sätt fixa så listen kommer i slutändan gå jämnt med sidoljusets del.

[bild] [bild]
[bild] [bild]
Antingen så sätter du fodret så det följer sidofönstrets lutning och sågar en sned smyg för utrymmet som bildas vid dörrkarmen. Eller så sätter du en smyg som bygger lika mkt som där det sticker ut som mest på dörrkarmsidan och sedan sågar en sned smyg på sidofönstret, då sitter fodret i lod mot dörren.

• Gilla
Robin Å
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.