Hallå!
Vi la nyss in en ny dörr. Vi ville behålla sidoljuset som tillhörde dörren tidigare och tyvärr lutade den väääldigt mycket "utåt".
Som ni ser på fotona så blir det rask "tunnare" ju längre upp man går. Tanken är att sätta en list längst den och min fråga är egentligen om någon har något tips på hur jag kan på ett smidigt sätt fixa så listen kommer i slutändan gå jämnt med sidoljusets del.
Vi la nyss in en ny dörr. Vi ville behålla sidoljuset som tillhörde dörren tidigare och tyvärr lutade den väääldigt mycket "utåt".
Som ni ser på fotona så blir det rask "tunnare" ju längre upp man går. Tanken är att sätta en list längst den och min fråga är egentligen om någon har något tips på hur jag kan på ett smidigt sätt fixa så listen kommer i slutändan gå jämnt med sidoljusets del.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Antingen så sätter du fodret så det följer sidofönstrets lutning och sågar en sned smyg för utrymmet som bildas vid dörrkarmen. Eller så sätter du en smyg som bygger lika mkt som där det sticker ut som mest på dörrkarmsidan och sedan sågar en sned smyg på sidofönstret, då sitter fodret i lod mot dörren.Robin Å skrev:
Hallå!
[bild] [bild]
[bild] [bild]
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kabelkanal med BRA klister för montering i ojämnt (skrovligt) tak
El -
Garageport gummilisten längst ner
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur fäster jag en golvlist på golv som blivit lite ojämnt?
Golv -
Kan man ha kakellist längst ned när man ska börja kakla en vägg?
Badrum -
Kvartslist vid ojämnt hörn i gammal lägenhet
Golv