Jag skall måla om stugan i sommar och har inte riktigt koll på vad det är för färg som sitter på... Jag har läst att linolja och alky går att måla över varandra. Stämmer det?
Om stugan för tillfället är brun, och den skall bli grå, måste man då grunda först eller kan man gå på med vanliga färgen direkt?
Mvh
Bitto