19 356 läst ·
10 svar
19k läst
10 svar
Linoleumgolv? Tips, tack!
Jag har tittat på Forbos Artoleumgolv och vi vill gärna ha ett rutigt golv i köket.
Nu undrar jag om jag kan få lite synpunkter på hur man kan jämföra olika kvalité och olika pris på linoleumgolv, samt svårighet att lägga plattorna. Ska alla lödas?
Som sagt, har bara tittat på Forbo och de är lite dyrare, eller har jag fel?
Nu undrar jag om jag kan få lite synpunkter på hur man kan jämföra olika kvalité och olika pris på linoleumgolv, samt svårighet att lägga plattorna. Ska alla lödas?
Som sagt, har bara tittat på Forbo och de är lite dyrare, eller har jag fel?
Ja, vi kan väl lägga det på det fula laminatgolvet som redan ligger där?
Finns det någon här som kan rekommendera olika märken och priser? vi ska lägga ca 19 kvadrat. Vad brukar det kosta? I en artikel i Vi i Villa stod det från 150 kr och uppåt.
Man ska kanske inte ha det billigaste, eller?
Finns det någon här som kan rekommendera olika märken och priser? vi ska lägga ca 19 kvadrat. Vad brukar det kosta? I en artikel i Vi i Villa stod det från 150 kr och uppåt.
Man ska kanske inte ha det billigaste, eller?
230, OK, det var ju inte så blodigt! Då får man vara lite slug och snoka reda på var man kan hitta det på erbjudande el. liknande.
Det borde ju även gå att hitta något som ligger snäppet under i kvalitet så bör det bli ännu billigare.
Jag vill ju helst ha Forbo, men plånboken är liiiiten och golvbehovet är stoooort!
Om det inte finns på så många ställen så har jag ju tur som bor i Malmöregionen, här brukar det gå att hitta det mesta.
Det borde ju även gå att hitta något som ligger snäppet under i kvalitet så bör det bli ännu billigare.
Jag vill ju helst ha Forbo, men plånboken är liiiiten och golvbehovet är stoooort!
Om det inte finns på så många ställen så har jag ju tur som bor i Malmöregionen, här brukar det gå att hitta det mesta.
Medlem
· Stockholm
· 136 inlägg
Det finns 2 varianter av Marmoleum, en tunn (2mm?) som skall limmas och tjockare click-plattor. Clickgolvet är dyrare, men lär vara enklare att lägga.
Tänkte bara kolla upp vad ni fått för priser på Marmoleum Click. Har tänkt lägga det i kök och hall, totalt 45 m2, så priset har viss betydelse. Butiken vi brukar handla hos hade listpriset 390 kr/m2, men gick ner till 335 kr/m2 efter lite prutande. Har ni verkligen fått det för 230 kr/m2? I så fall är det dags för oss att byta butik!
Prisuppgiften jag fick var 450 kr/m2!! Men då finns det ju bara en ÅF där jag bor >arny skrev:Tänkte bara kolla upp vad ni fått för priser på Marmoleum Click. Har tänkt lägga det i kök och hall, totalt 45 m2, så priset har viss betydelse. Butiken vi brukar handla hos hade listpriset 390 kr/m2, men gick ner till 335 kr/m2 efter lite prutande. Har ni verkligen fått det för 230 kr/m2? I så fall är det dags för oss att byta butik!
Klicka här för att svara