Jag sitter med ett litet men komplext renoveringsprojekt i ett fint men rätt misshandlat funkishus i Göteborg. Kök (montera/platsanpassa nya delar + bevara/anpassa originalsnickerier), vissa ingrepp i planlösning, mycket VVS-trassel, omläggning gas, uppgradering el, kakelsättning, säkert en del putslagning. Ej bad.
Bor själv på annat håll och har dåligt kläm på den lokala djungeltelegrafen, utom just Linnéstadens. Riktigt fina att jobba ihop med, men det var för mer än tio år sen. Någon som anlitat dem på senare tid?
...eller har ni tips på någon annan mindre firma, gärna med lite kulturhistorisk inriktning, som utöver egna insatser har i sitt nätverk, och/eller kan stå för samordningsansvaret för, rörmokare (auktoriserad för "Säker vatten"), elektriker, plattsättare, auktoriserad gasmontör m m?
Ingen totalentreprenad - utgångspunkten blir ett komplett förfrågningsunderlag och detaljerade arbetsritningar, men gärna en lyhörd dialog (åt bägge hållen) under hela processen. Jag kan vid behov separatupphandla installatörer, plattsätare etc, men jag bor inte i Göteborg så det vore guld med någon ansvarsfull firma som fixar att ta över samordningsansvaret. Dvs någon form av generalentreprenad, även om jag kommer att kunna vara på plats det mesta av tiden..
Alla tips uppskattas!