Det är inte helt omöjligt att jag är den sista att upptäcka Titebond men jag provar att tipsa ändå. Kanske är det inte så mycket limmet i sig jag tycker är suveränt utan snarare flaskan med den smarta påstrykaren. Känns som att limspillet blir minimalt och man behöver inte nödvändigtvis stryka ut limmet efter att man lagt ut det med flaskan.

Limmet är väl inte helt vanligt i Sverige som jag förstått det men beställer man från England eller USA är det helt klart värt att ta med en liten flaska. När limmet sedan är slut så kan man ju fylla med inhemskt Casco eller annat efter behag.

titebond_3.gif

Har du nån bra shop som du kan rekomendera?

Jag brukar köpa den stora flaskan 2-3ggr om året på axminster. Helt klart mitt favoritlim om man inte vill hålla på med olika härdare och så.

S
använt länge i modellbyggande just för piparnas skull

Jag handlade min första flaska på Rutlands i slutet av förra året, är nog min favoritaffär nu efter en kass upplevelse när jag handlade på Axminster. Tyvärr har Rutlands inte alls lika stort sortiment som Axminster men riktigt bra priser.

S
va betalar du för original och ultimate 3?

S
va liggar punden på?

Akahigi
SBH skrev:
va liggar punden på?
Kolla på nätet?

SBH skrev:
va liggar punden på?
10.60:-

Finns även att köpa i sverige tror att Nakaya har det. Swdendro har det, vet jag. Men gissar att det inte är billigare att köpa här jämfört med utrikes.

Pär

badtastex skrev:
Jag handlade min första flaska på Rutlands i slutet av förra året, är nog min favoritaffär nu efter en kass upplevelse när jag handlade på Axminster. Tyvärr har Rutlands inte alls lika stort sortiment som Axminster men riktigt bra priser.
Vad hände?

pär h skrev:
Finns även att köpa i sverige tror att Nakaya har det. Swdendro har det, vet jag. Men gissar att det inte är billigare att köpa här jämfört med utrikes.

Pär
Swedendro har slutat att sälja Titebond, jag vet för jag köpte deras sista flaska Titebond1 och 2. Dom säljer Jowat vilket är ett, enligt mig, ännu bättre lim. Jowat har bl.a. ett lim godkänt för bärande kontruktioner som är lätt jobbat.

S
jag handlar lim genom hobby krossist.
original 50:-
ultimate 93:-
detta är 118ml flaskor

Thomas_snickare skrev:
Swedendro har slutat att sälja Titebond, jag vet för jag köpte deras sista flaska Titebond1 och 2. Dom säljer Jowat vilket är ett, enligt mig, ännu bättre lim. Jowat har bl.a. ett lim godkänt för bärande kontruktioner som är lätt jobbat.

Jag kan inte annat än instämma angående Jowat. Jag har inte använt Titebond men dock Jowats vattensäkra "båtbyggarlim". Mycket nöjd med hållfastheten och den relativt låga presstiden samt öppettiden. Har ersatt epoxy på många områden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.