Hej!
Jag ska limma ihop melaminbelagda skåpstommar för att sedan spackla och måla skarven.
Enligt anvisningen ska jag dessutom skruva var 10:e centimeter i framkant. Första frågan är om det blir lika starkt om jag bara sätter några skruvar där jag kan dölja dem bakom gångjärn mm, plus att jag fixerar med flera tvingar?
Andra frågan är vilket lim? Jag sökte och nån tipsade om PL400, men den och de flesta andra lim jag hittar ger en elastisk fog. Betyder inte det att jag ändå riskerar att färgen över fogen spricker?