Fick tipset att använda trälim istället för t.ex. pl400-800 vid limning av en enkel liten stenmur utan särskilt tryck från något.
Det var en som jobbar med att bygga murar som tipsade om detta, då han menade att pl-limmen gärna släppte efter nåt år medan trälim inte gjorde det. Dock skulle det vara lim som expanderar en aning, samt givetvis för utomhusbruk.
Nu glömde jag fråga personen vad för trälim det var, så nu frågar jag er här på forumet. Vad kan det vara för trälim som expanderar lite?
Vanligt trälim för utomhusbruk?
Vad tror ni om att köra med trälim istället för pl400 eller pl800 eller vad jag nu körde med förut? ) minns inte just nu.. men några av mina nuvarande stenar har släppt med detta lim iaf, så värt att testa med trälim ändå.

Kan det vara PU-lim han menade? I så fall ska stenarna vara lite fuktiga för att förbättra effekten. Jag är dock tveksam och skulle själv satsat på ett riktigt stenlim. Det är ju gjort för det. ;-)

Immobil Immobil skrev:
Kan det vara PU-lim han menade? I så fall ska stenarna vara lite fuktiga för att förbättra effekten. Jag är dock tveksam och skulle själv satsat på ett riktigt stenlim. Det är ju gjort för det. ;-)
Tror inte det var pu-lim utan egentligen vanligt trälim om jag förstod rätt, men kanske lika bra att köra med stenlim som jag gjort tidigare.

Peter2400 Peter2400 skrev:
Hade inte heller chansat, biltemas stenlim fungerar utmärkt, och är bra till det mesta.
Limmar både sten och trä och fungerar även bra som fogskum.
[länk]
Japp får nog bli stenlim igen ändå. Biltemas funkar bra alltså? Har inte testat just det limmet.

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.