3 257 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
limma Golvgips
Har just limmat golvgipsen på spån skivan med ardex s48. Blev några springor på några ställe, det var jävligt svårt att röra på gipsen det liksom sögs fast i limmet på en gång. gör det nått att det blev springor eller eller? som mest ca 4mm. ska man spackla igen springorna?
MVH Anders
MVH Anders
Tack för svaret!
Det var skönt att höra att det inte gjorde nått ;D
Det var den första gips skivan som kom lite snett så det blev springor, pga att jag skulle skruva fast golvbrunnen och då gick ju självklart skruvmejslen av... hur ofta händer det...typiskt. Och sen springa o leta efter en ny då hade skivan sätt sig bra hårt. Annars så var ardex s48 fint att arbeta med.
MVH Anders
Det var skönt att höra att det inte gjorde nått ;D
Det var den första gips skivan som kom lite snett så det blev springor, pga att jag skulle skruva fast golvbrunnen och då gick ju självklart skruvmejslen av... hur ofta händer det...typiskt. Och sen springa o leta efter en ny då hade skivan sätt sig bra hårt. Annars så var ardex s48 fint att arbeta med.
MVH Anders
Klicka här för att svara