Hej!
Jag har svetsat ett underrede (190x75) och gjutit en lika stor betongskiva. Nu när jag lagt skivan på underredet möts jag av denna oklaff vid tre av hörnen. Med vattenpass ser jag att betongskivan är något böjd pga ojämnt underlag. Även underredet ser ur att vara lite böjt. Så här i efterhand borde jag gjort skivan större än underredet.
Fråga: kan det vara möjligt att limma och tvinga? Isf, vilket lim? Det går ju att trycka ihop med händerna med kraft.
Tacksam för svar!
Christopher
Jag har svetsat ett underrede (190x75) och gjutit en lika stor betongskiva. Nu när jag lagt skivan på underredet möts jag av denna oklaff vid tre av hörnen. Med vattenpass ser jag att betongskivan är något böjd pga ojämnt underlag. Även underredet ser ur att vara lite böjt. Så här i efterhand borde jag gjort skivan större än underredet.
Fråga: kan det vara möjligt att limma och tvinga? Isf, vilket lim? Det går ju att trycka ihop med händerna med kraft.
Tacksam för svar!
Christopher
Kan pl600 eller epoxylim vara svaret på frågan? Har aldrig använt, så vet inte heller hur flexibelt det är. Hittar inte riktigt pl900 någonstans.
Jag har ju också bara antagit att det inte går att skruva fast den pga relativt tunn betongskiva som jag misstänker skulle spricka. Tänker att det inte går att borra plugga och skruva i undersidan på skivan.
Jag har ju också bara antagit att det inte går att skruva fast den pga relativt tunn betongskiva som jag misstänker skulle spricka. Tänker att det inte går att borra plugga och skruva i undersidan på skivan.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "epoxylim"
Epoxylim Gorilla
Härdar på 30 sekunder
116 kr inkl moms
Läs mer
Mitt nya favoritlim är Tec7 (exempelvis från Byggmax https://www.byggmax.se/verktyg/lim-tejp-och-fog/lim/lim-och-byggfog-grå-p18052).
Den ger en fog som är lite mjuk och verkar klara av att flexa lite utan att fogen bryts sönder. Bra är också att man kan skrapa bort limrester med nåt mjukt, fogen blir lite som silikon i konsistensen.
Den ger en fog som är lite mjuk och verkar klara av att flexa lite utan att fogen bryts sönder. Bra är också att man kan skrapa bort limrester med nåt mjukt, fogen blir lite som silikon i konsistensen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden




