Har en diskmaskin som jag är less på. Varenda hjul på utdragsgallret sitter löst och faller av. Undrar om det finns ett lim som funkar i diskmaskinen som tål temperaturen och vatten?
 
D Danii KD skrev:
Har en diskmaskin som jag är less på. Varenda hjul på utdragsgallret sitter löst och faller av. Undrar om det finns ett lim som funkar i diskmaskinen som tål temperaturen och vatten?
JB Weld kan möjligtvis fungera, det hade jag provat med.
https://navx.se/jb-weld/epoxylim/
 
D Danii KD skrev:
Har en diskmaskin som jag är less på. Varenda hjul på utdragsgallret sitter löst och faller av. Undrar om det finns ett lim som funkar i diskmaskinen som tål temperaturen och vatten?
Köp nya de kostar nästan ingenting
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Tänkte du limma fast hjulen helt eller limma nåt sorts stopp på axeln?
 
De ska bara limmas fast vid fästet men kommer fortfarande kunna rulla. Bara temporärt innan en ny ska köpas.
 
D Danii KD skrev:
De ska bara limmas fast vid fästet men kommer fortfarande kunna rulla. Bara temporärt innan en ny ska köpas.
Billigare köpa nya hjul ändå
 
Nya hittar du billigt på ebay
 
Var nyss på vår ÅVC och där stod det gamla uttjänta diskmaskiner. Om man frågar snällt kanske...?
 
Kan gå, men personalen får egentligen inte göra det.
Du får isåfall göra som dom andra gör bara ta eller lasta maskinen/maskinerna och köra ut.
 
C
Vad är det för märke på diskmaskinen?
Sparade lite delar från vår gamla maskin utifall.
 
Jag gissar på att det är en Electrolux.
Vi har samma problem och löst det genom att ta bort hjulhållarna och använder Maxipärlor från barnen till bussning istället. Hjulen/pärlorna lossnar ibland med denna lösning men det går fort att återställa.
En bekant har använt vanligt smältlim för att fixera hållarna och det verkar också fungera.
För min del blir det aldrig mer en diskmaskin med denna usla lösning.
 
Tack för alla tips!
 
Epoxy är aldrig fel! :)
 
Fick bli epoxy :). Tror det funkar bra och hoppas det håller. Alla problem kommer samtidigt. Nu vill inte luckan stängas. Låter som att låset släpper hela tiden. Klickar i och sen ut.

Ska man ta bort täcklocket på insidan av luckan och kolla?
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Det kanske är en plastbit som gått sönder ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.