Han i Skogen skrev:
Svårt att mäta... Men slog nyss en sjua på 0,01 så de kan stämma gott
En sjua på 10 liter, jo, jag tackar jag. Tack!

Kromo skrev:
Travat mått 9,8 kubik
Nä men se på fan jag får det till att jag var närmast! Så jävla typiskt att man ska vinna när man inte har något nytta av priset. Bergvärme hemma! Så du TS behåll priset och lycka till med eldandet hela vintern... :)

Har också bergvärme, men två kaminer som gillar att värma mej,,,

TorpAnders skrev:
Beror på vedklyvens mått och kamerans vinkel:wow:

Men circus
3,14x2,5x2,5x2,0 = 8,72m3
3,0x1,5
=8,72 staplat?

Ja, jag utgick från spårvidden (gissad) på klyven som referens.:wow:

Sedan formeln för volymen av en kon dividerat med faktor 1,5 som brukar stämma med stjälpt kontra travat/staplat, men eftersom du inte uppger brännvidden på ditt kamera objektiv så blev det inte bättre än så...d^_^b

Redigerat:
Kromo skrev:
Nä men se på fan jag får det till att jag var närmast! Så jävla typiskt att man ska vinna när man inte har något nytta av priset. Bergvärme hemma! Så du TS behåll priset och lycka till med eldandet hela vintern... :)
Stackars arme sate som bara har digital värme. Kanske läge att köpa en liten trevlig kamin:-P

Andreas_H skrev:
Stackars arme sate som bara har digital värme. Kanske läge att köpa en liten trevlig kamin:-P
Ja jag är dum nog att sälja det veden jag klyver. Cirka 400 kubik om året men om jag hade någon bra plats i huset för en kamin så vore det inte fel.

Fan ser ju att jag hade fel TorpAnders var ju närmare.

Redigerat:
TorpAnders skrev:
Ja, jag utgick från spårvidden (gissad) på klyven som referens.:wow:

Sedan formeln för volymen av en kon dividerat med faktor 1,5 som brukar stämma med stjälpt kontra travat/staplat, men eftersom du inte uppger brännvidden på ditt kamera objektiv så blev det inte bättre än så...d^_^b
Då vann du! Skicka adress så kommer ett startkit i lådan!

D09
Vem betalar ev vinstskatt ;)

Det ordnar jag. Kör upp en vedklabb i röven på reinfeldt så får han sin del

• Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Han i Skogen skrev:
Då vann du! Skicka adress så kommer ett startkit i lådan!
Åh fan teorin funkade!

Det duger med äran, inte behöver du skicka mer ved till mig, jag har redan svettat fram 36m3 finhuggen lövved i våras (stjälpt)

Kromo skrev:
Ja jag är dum nog att sälja det veden jag klyver. Cirka 400 kubik om året men om jag hade någon bra plats i huset för en kamin så vore det inte fel.
400 kubik? Tusan vad du skulle kunna elda!! Men du kanske har andra meningar med livet :-D

Andreas_H skrev:
400 kubik? Tusan vad du skulle kunna elda!! Men du kanske har andra meningar med livet :-D
Tror du han också staplar? :)

400m3, det blir många pinnar till Reinfeldt... 😁

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.