Blev några bra inköp idag. Inte på bild men hitta en sorterings låda och ett par byxor 🤟

• Parkside skruvmejselsats och diamantkapsskivor för olika material ligger på en bordsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Adrian Tepes och 2 till
  • Laddar…
Mycket verktyg lagom till jul.
Men Performance batterierna verkar utgått, har inte sett till dom på länge.

Behöver en ny lödkolv och lödstationen ser bra ut. Eller behöver man versionen med varmluft också?

rotbackarn rotbackarn skrev:
Mycket verktyg lagom till jul.
Men Performance batterierna verkar utgått, har inte sett till dom på länge.

Behöver en ny lödkolv och lödstationen ser bra ut. Eller behöver man versionen med varmluft också?
Lödstationen (utan varmluft) har jag och den fungerar bra, även om jag använder den sällan 😀

• Gilla
rotbackarn
  • Laddar…
omdirigerad omdirigerad skrev:
Lödstationen (utan varmluft) har jag och den fungerar bra, även om jag använder den sällan 😀
Löder inte mycket själv heller men behöver en lite kraftigare än min befintliga svaga lödkolv.

Borrhammaren verkade vara ett bra köp efter att ha sett några videor för den används.

Borrhammare av märket Parkside i en röd plastväska, med medföljande tub med fett för underhåll.
Skapa konto

Blev lite fundersam när jag såg att den tillverkats för 2 år sedan. Samt enbart hade 1 hastighet istället för de 2 som jag sett på en video.

Etikett på Parkside PKHAP 20-Li C3 sladdlös borrhammare tillverkad november 2022, med säkerhetsikoner och specifikationer.
Skapa konto

Blev ännu mer tveksam när motorn stannade efter någon sekunds obelastad körning på högsta hastighet.
När jag sedan insåg att det kom rök från motorn och den högsta hastigheten varierade gav jag upp att testa den inomhus. Ska prova utomhus idag men det blir med största sannolikhet en retur.

Redigerat:
  • Ledsen
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Borrhammaren verkade vara ett bra köp efter att ha sett några videor för den används.

[bild]

Blev lite fundersam när jag såg att den tillverkats för 2 år sedan. Samt enbart hade 1 hastighet istället för de 2 som jag sett på en video.

[bild]

Blev ännu mer tveksam när motorn stannade efter någon sekunds obelastad körning på högsta hastighet.
När jag sedan insåg att det kom rök från motorn och den högsta hastigheten varierade gav jag upp att testa den inomhus. Ska prova utomhus idag men det blir med största sannolikhet en retur.
Tack för varningen!

Jag tycker lamellfräsen ser lite spännande ut
https://www.lidl.se/p/spaarfras/p10022241?pageId=10059923&tabCode=Current_Sales_Week

• Gilla
Porsibygg
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Tack för varningen!

Jag tycker lamellfräsen ser lite spännande ut
[länk]
Kartong med Parkside Biscuit Jointer med text om specifikationer och pris 249.00 på hyllan i en butik. Inga lameller ingår enligt diskussionen.
Skapa konto

Ingår inga lameller dock. Vet någon vilka som passar eller är det standardstorlekar?

P Porsibygg skrev:
[bild]
Ingår inga lameller dock. Vet någon vilka som passar eller är det standardstorlekar?
Kan inte tänka mig annat än att det är standardstorlekar som gäller. 4mm står det att det är

nimhed nimhed skrev:
Kan inte tänka mig annat än att det är standardstorlekar som gäller. 4mm står det att det är
Tack för snabbt svar, fanns ett antal enheter på Lidl Sveavägen. Får åka och köpa ”kex” i eftermiddag så har man något att göra ikväll.

P Porsibygg skrev:
Tack för snabbt svar, fanns ett antal enheter på Lidl Sveavägen. Får åka och köpa ”kex” i eftermiddag så har man något att göra ikväll.
Glöm inte skapa en tråd om det 😀

• Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Har provat borrhammaren lite mer idag, dock enbart obelastad och med 2 Ah batteri. Har SDS borrarna på ett annan plats, och inga fanns med i väskan som tidigsre. Så att prova att borra får vänta någon vecka.

Ingen rökutveckling idag. Kanske bara var elmotorn som behövde slitas in.

En gång av 20 stannade motorn efter 5 sekunder.

Ser inget i instruktionsboken att chucken går att byta ut. Men det är ju 5 års garanti ifall den havererar totalt.

Pjosk75 Pjosk75 skrev:

[bild]

[bild]

Det låter ju inget vidare. Jag köpte en för ett halvår sen och har använt den av och till med gott resultat. Den äter sig igenom betong och sten. Dock är den lite seg i starten kan jag tycka.

Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Har provat borrhammaren lite mer idag, dock enbart obelastad och med 2 Ah batteri. Har SDS borrarna på ett annan plats, och inga fanns med i väskan som tidigsre. Så att prova att borra får vänta någon vecka.

Ingen rökutveckling idag. Kanske bara var elmotorn som behövde slitas in.

En gång av 20 stannade motorn efter 5 sekunder.

Ser inget i instruktionsboken att chucken går att byta ut. Men det är ju 5 års garanti ifall den havererar totalt.
Det är en borstlös motor så det finns inget som skall slitas in så Du kan nog förvänta dig att något är riktigt fel med borrhammaren om det kommer rök ur den. Denna modell har släppts i mer än 7 varianter under senare år om man kollar Parksides servicesidor vilket inte bådar gott.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Köpte limpistolen till min dotter, så att hon slipper sladden som brukar trassla ihop sig och gör pyssel svårare. Hoppas den gör henne nöjd. Och mig när jag lånar den ibland :)

Lustigt(?) att Lidl säljer 11 mm limstift i bulk denna veckan, men inga 7 mm som fungerar ihop med limpistolen.

• Grön sladdlös Parkside limpistol med tillhörande batteri, lämplig för hobbyprojekt och pyssel.
    Skapa konto
  • Gilla
GEGS
  • Laddar…
S Smoothie skrev:
Köpte limpistolen till min dotter, så att hon slipper sladden som brukar trassla ihop sig och gör pyssel svårare. Hoppas den gör henne nöjd. Och mig när jag lånar den ibland :)

Lustigt(?) att Lidl säljer 11 mm limstift i bulk denna veckan, men inga 7 mm som fungerar ihop med limpistolen.
Ja 7mm kommer rätt oregelbundet men när de fin s köper jag på mig ett gäng paket. Används (mest) av barnen till pyssel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.