3 798 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
LG luftkonditionering/värmepump skrapljud
Är hos min mor som har en LG Dual Inverter. Modellnummer oklart, men problemet borde vara mer allmänt. Det verkar som om själva fläkten (rullen) glappar i vänster fäste. Det sitter ingen synlig skruv på denna sida, men på höger sida finns något slags justerskruv som är åtkomlig utifrån. Hela rullen hänger ned några millimeter på vänster sida och skrapar i plasten så det låter. Är det något jag kan fixa själv, eller är det till att vänta till efter helgerna på service...?
Tacksamt
Martin
Tacksamt
Martin
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
På vänster sida har du normalt bara ett stödlager i något kompositmaterial som trumman är istucken i.
Om allt lutar måste hela stödlagret ha åkt ur sitt fäste på något sätt.
Ladda ner en servicemanual så kan du se hur du plockar isär innerdelen
Om allt lutar måste hela stödlagret ha åkt ur sitt fäste på något sätt.
Ladda ner en servicemanual så kan du se hur du plockar isär innerdelen
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Ja det är väl bara postorder företagen som fortfarande vill sälja dessa 
Hann sälja några i ett tidigare skede och tur det inte var fler om man säger så !!
Hann sälja några i ett tidigare skede och tur det inte var fler om man säger så !!
Hej,
vad blev lösningen här? Damm som var i vägen eller stödlager?
vad blev lösningen här? Damm som var i vägen eller stödlager?
Hej,
Det var en rätt gammal tråd du svarade på nu … den luftvärmepumpen blev utbytt på garanti. Mot en annan LG, som också strular fast på annat vis. Nåja..
Jag vill minnas att det var stödlagret som var boven, men jag är ledsen att jag inte kan säga mer än så.
Hoppas du har värme i jul!
Martin
Det var en rätt gammal tråd du svarade på nu … den luftvärmepumpen blev utbytt på garanti. Mot en annan LG, som också strular fast på annat vis. Nåja..
Jag vill minnas att det var stödlagret som var boven, men jag är ledsen att jag inte kan säga mer än så.
Hoppas du har värme i jul!
Martin
Japp, det var det. Men tack för svar!D Deedum skrev:
Då vet jag det👍
Klicka här för att svara