1 532 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Leverantör av högblanka måttbeställda luckor i mälardalsregionen?
Hej,
Då IKEA inte har hela luckor i måttet 80x70cm utan endast 3-delade lådfronter i denna storlek letar jag efter en leverantör som kan tillverka detta åt mig. Högblanka vita luckor är det som gäller.
Någon som har tips i mälardalsregionen?
Mvh Kim
Då IKEA inte har hela luckor i måttet 80x70cm utan endast 3-delade lådfronter i denna storlek letar jag efter en leverantör som kan tillverka detta åt mig. Högblanka vita luckor är det som gäller.
Någon som har tips i mälardalsregionen?
Mvh Kim
Högblanka folierade fronter som är svepta hittar du knappast någon som kan tillverka ett styck i Sverige. Eventuellt skulle du kunna hitta en fabrik i Tyskland eller Italien som har tekniken. Sedan att få samma kulör mm gör nog det hela till mission impossible.
Funkar det inte tillräckligt bra med dom fronter som finns för diskbänksskåp?
Funkar det inte tillräckligt bra med dom fronter som finns för diskbänksskåp?
Samma kulör? Nu tänkte jag köpa alla luckor från samma leverantör, inte komplettera upp med 80x70 tillsammans med IKEA på övriga.
Att luckorna ska se ut exakt som IKEAs är inget krav men har sett fler firmor som erbjuder högblanka luckor. Vill dock ha rekommendation på någon. Man behöver nödvändigtvis inte ha köpt högblanka luckor utan pris, kvalité och bemötande är ju faktorer som också spelar in.
IKEA har ju den varianten som är 3-delad 80x70 men det funkar inte. Då det bara blir bänkskåp i ena delen av köket vill jag ha helt släta fronter med endast ett handtag i överkant under bänkskivan.
Att luckorna ska se ut exakt som IKEAs är inget krav men har sett fler firmor som erbjuder högblanka luckor. Vill dock ha rekommendation på någon. Man behöver nödvändigtvis inte ha köpt högblanka luckor utan pris, kvalité och bemötande är ju faktorer som också spelar in.
IKEA har ju den varianten som är 3-delad 80x70 men det funkar inte. Då det bara blir bänkskåp i ena delen av köket vill jag ha helt släta fronter med endast ett handtag i överkant under bänkskivan.
Det blir nog rätt tungt med så stora luckor, kanske därför IKEA inte har det?
Tänk på det, du kanske måste ha tre gångjärn per lucka.
Annars borde väl lackfirmorna kunna ordna högblankt och ofta kan de väl oxå tillverka luckor i MDF.
Tänk på det, du kanske måste ha tre gångjärn per lucka.
Annars borde väl lackfirmorna kunna ordna högblankt och ofta kan de väl oxå tillverka luckor i MDF.
Men Ikea har ju den storleken om än 3-delad och jag har sett lösningar där man på insidan monterat ihop både 2 och 3 delar med varandra för att få en front av det.
Ska väl tillägga att det inte ska vara gångjärn i sidorna utan det blir utdragsskåp av det hela typ http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59852639/#/S99852642
Ska väl tillägga att det inte ska vara gångjärn i sidorna utan det blir utdragsskåp av det hela typ http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59852639/#/S99852642
Klicka här för att svara