6 359 läst ·
16 svar
6k läst
16 svar
leveranstid på Älvsbyhus!!!!
Sida 1 av 2
Vi skulle igentligen ha vårt runt september men det kommer nu vecka 13 o inflyttning siste april.
Så 18 veckor tidigare kommer vi få vårat TYR.
Så 18 veckor tidigare kommer vi få vårat TYR.
Vi beställde vårat Tyr i maj -04 och fick det november -05 dvs 1½år.
Vi fick det bara framflyttat 1 vecka.
/ Dick och Christina
Vi fick det bara framflyttat 1 vecka.
/ Dick och Christina
Vi beställde i september -05 leverans V10 -07 ca 1 1/2 år detta i Norrbotten.
Nästan precis ett halvår från påskrift till leverans. Säljaren hade en lucka som vi fick. Så vi hade press på oss att pucha kommunen... Samtal varje vecka, men d va d värt 
Jag tror nog det är väldigt vanligt med tidigare leverans, men man ska nog inte förvänta sig det. Älvsbyhus säljer hus som aldrig förr vad jag förstått. 2006-husen sålde de redan bort 2005.
/Gammelmormor
Jag tror nog det är väldigt vanligt med tidigare leverans, men man ska nog inte förvänta sig det. Älvsbyhus säljer hus som aldrig förr vad jag förstått. 2006-husen sålde de redan bort 2005.
/Gammelmormor
Det verkar vara väldigt olika beroende på vart i Sverige man bygger.
Vi har byggt i Jämtland och har således köpt vårat hus av en säljare från fabriken i Älvsbyn.
De vi känner härikring som byggt med dem har INTE fått sina hus just något tidigare än vad det har varit sagt från början.
Här är det som sagt 1½års väntan på hus. Har några bekanta som precis fått besked att efter sommaren -07 kan de få ett hus, om de gör en beställning nu.
/ Dick och Christina
Vi har byggt i Jämtland och har således köpt vårat hus av en säljare från fabriken i Älvsbyn.
De vi känner härikring som byggt med dem har INTE fått sina hus just något tidigare än vad det har varit sagt från början.
Här är det som sagt 1½års väntan på hus. Har några bekanta som precis fått besked att efter sommaren -07 kan de få ett hus, om de gör en beställning nu.
/ Dick och Christina