10 968 läst ·
58 svar
11k läst
58 svar
Letar snygg och bra kamin
Sida 1 av 4
Det finns ovanligt många fula kaminer har jag märkt :-/ men jag vill ha en snygg o bra.
Jag gillar Tulikivis Kiisa, någorlunda. Men det är också den enda.
http://www.tulikivi.se/www/tltuote.nsf/SE2/KIISA?
Förstår att det finns en mängd gamla trådar om ämnet,
men nu kändes det smidigare att själv starta en...förlåt om det nu stör någon :
Visa mig vad Ni valt för kaminer så gläder Ni mitt nertyngda hjärta... :-/

Jag gillar Tulikivis Kiisa, någorlunda. Men det är också den enda.
http://www.tulikivi.se/www/tltuote.nsf/SE2/KIISA?
Förstår att det finns en mängd gamla trådar om ämnet,
men nu kändes det smidigare att själv starta en...förlåt om det nu stör någon :
Visa mig vad Ni valt för kaminer så gläder Ni mitt nertyngda hjärta... :-/
Vi kommer använda den flitigt, sänka värmekostnaderna under vinterhalvåret i kombination med enbart mys! Kamin får det bli då. Kanske en öppen spis i hallen... 
Contura måste vara det vanligaste valet i dag.
De är prisvärda o ser bra ut!
Contura 550 fick bäst i test av Råd&Rön som effektivast bland 9 olika kaminer. Den dyraste kaminen PIU värmde sämst.
Tycker Ni att Contura 680 är snyggare än t ex Tulikivi Kiisa? (Utan att jämföra pris)
Conturan är nog mer lättplacerad, Kiisa ser kanske ut lite som en likugn.. men jag gillar material o form.
Borde finnas fler stilar att välja på. Vissa ser ut som plastiga kaffeautomater, håll med om det?! :-/
De är prisvärda o ser bra ut!
Contura 550 fick bäst i test av Råd&Rön som effektivast bland 9 olika kaminer. Den dyraste kaminen PIU värmde sämst.
Tycker Ni att Contura 680 är snyggare än t ex Tulikivi Kiisa? (Utan att jämföra pris)
Conturan är nog mer lättplacerad, Kiisa ser kanske ut lite som en likugn.. men jag gillar material o form.
Borde finnas fler stilar att välja på. Vissa ser ut som plastiga kaffeautomater, håll med om det?! :-/
.....nu när du säger det så..... minns jag attMatildaSofia skrev:
en annan forumist har liknat täljstenskaminer med gravstenar.....
..... vilka associationer kan man få
Själv skulle jag välja en murspis med gjutjärnsinsats därför att den liknar mest sej själv
gaia
Någon som vet vad Tulikivis Kiisa ligger på i pris?
Väntar på offert från hemsidan, segt
.
Väntar på offert från hemsidan, segt