Söker en bra insexmejsel. Önskemål:

* 4 mm
* Liten boll på toppen så man kan luta mejseln
* Lång klinga, helst 15cm
* Gärna T-handtag, så man kan få kraft.
* Pris/kvalitet motsvarande Biltemas verktyg med 10 års garanti. :)

Tips?

Använder den här dagligen i mitt jobb, tyvärr är den så väl använd att text/namn inte syns, men finns att köpa på Svedol. Förutom att texten är borta är kvalitén förstklassig. WP_20150131_002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Köpte en, och det gjorde motorsågsmekandet betydligt trevligare. Än så länge, funkar den bra! Nu skall jag bara ha en T15-mejsel också...

Rikard Gjersvold skrev:
Använder den här dagligen i mitt jobb, tyvärr är den så väl använd att text/namn inte syns, men finns att köpa på Svedol. Förutom att texten är borta är kvalitén förstklassig.[bild]
Ser ut som mina från Tengtool...

Fotografen skrev:
Wera, men det brukar bli lite dyrare än Biltema...:[länk]
[bild]
Jag kör alla mejslar från Wera och skulle vilja ha en sats med dessa men det finns inget färdigt kit vad jag kan se?
Annars finns det nåt bra tips?

Remne skrev:
Ser ut som mina från Tengtool...
TengTool:arn är tyvärr bara 100mm lång.

Stefan N: sitter i samma sits som dig, dock hittade jag 4mm och 5mm insexnycklar hos Verktygsladan.nu (ett tips till TS som letade efter den storleken)
Så jag mailade dem förra veckan och skrev att jag var intresserad av ett kit inkl rack, fick som svar att det skulle nog gå att fixa fram!
Om jag inte får något svar ibörjan av nästa vecka så lovar jag att skicka en påminnelse :)

Wera som på bilden finns med löst handtag och långa bits.

-MH- skrev:
Tack Richard, det där ser ut som en bra modell. Alltid detta Swedol, som ligger långt bort i h-e... :(

Edit: Ser ut som en Ampro, 39:- plus moms.

[länk]
Det är mycket riktigt Ampro. Swedol säljer ju även över nätet så det är ju inget hinder?
Har själv en uppsättning av dessa, mycket trevliga!

Jimmu skrev:
Stefan N: sitter i samma sits som dig, dock hittade jag 4mm och 5mm insexnycklar hos Verktygsladan.nu (ett tips till TS som letade efter den storleken)
Så jag mailade dem förra veckan och skrev att jag var intresserad av ett kit inkl rack, fick som svar att det skulle nog gå att fixa fram!
Om jag inte får något svar ibörjan av nästa vecka så lovar jag att skicka en påminnelse :)
Låter kanon.....:)

Har nu fått svar från Verktygsladan, och tyvärr har inte Wera några färdiga kit (har dock hittat det på ebay.de, dessvärre ingen som skickar till Sverige)

Men de har 3,4,5 och 6mm hemma, sen går det beställa allt mellan 1,5-12mm med kula och 2-10mm med rak ände.

Conrad.se har även Weras insex sortiment

Peter på Housecare and tools, har goa priser. Har handlat mkt Bessey och Wera hos honom

Jag köpte detta kittet så länge, få se om jag plockar ihop ett set med mejslar sen.
950_SPKL_Multicolor2.jpg
950_SPKL_Multicolor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.