F Falkberget74 skrev:
Jag har letat hus i ett visst område (i en storstad) i flera år utan att lyckas. Helst skulle jag vilja ha en mäklare som hjälpte mig att leta, men efter det senaste årets enorma prisökningar verkar det svårt att få någon att engagera sig. Därför har jag börjat fundera över andra alternativ och undrar om det är någon som lyckats hitta ett hus på annat sätt? Genom att annonsera? Sätta upp lappar? På något annat kreativt sätt? Alla tips är välkomna!
Låter som ni tittar i ett attraktivt område och inte vill/kan betala det som husen säljs för. Om det handlar om attraktiva områden så kommer ni inte komma någonstans med lappar eller annonser, det verkar ju inte vara några problem att få husen sålda.

Omvärdera och se om ni kan tänka er andra områden. Kanske kan ni hitta ett område som inte ligger i stan, men har goda kommunikation istället.
Gör en lista på det ni söker, snarare än att det skall ligga på en viss gata.

Som jag har skrivit tidigare, priset är inte det stora problemet. Jag bodde i området tidigare, flyttade och ångrade mig. Helst vill jag ha tillbaka huset jag hade, men det inser jag ju att jan inte kan få... Allt detta råkade tyvärr också sammanfalla med pandemin. Ett annat område är alltså inte ett alternativ. Området är populärt men inte överdrivet dyrt på något sätt jämfört med där jag bor nu. Problemet är att det inte är så stort och att fastigheter med grava fel eller ombyggda sommarstugor går bort. Därutöver har det inte varit något hus till salu på två år. Nu ligger det två ute på förhand, så jag hoppas på det bästa...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.