Som rubriken, jag letar efter varmgalvade träskruv med kullrig skalle, dimension ca 6 mm x 100 mm.

Skall skruva fast ett antal fästen på taket, rätt ner genom en stålplåt, och sen täcka in med takduk och vill därför ha så "snälla" skallar som möjligt. Plåten är bara 3 mm så det finns ingen möjlighet att försänka.

Gunnebo har åtminstone upp till 5x80 och de har mjukt rundade skallar. Tyvärr är de ju inte lika kraftiga i halsen som ankarskruv.
Här:
[TABLE="width: 570"]
[TR="class: light"]
[TD="class: dark, bgcolor: #151515"]67858[/TD]
[TD="bgcolor: #1F1F1F"]6,0-80[/TD]
[TD="class: dark, bgcolor: #151515"]12,0[/TD]
[TD="bgcolor: #1F1F1F"]30[/TD]
[TD="class: dark, bgcolor: #151515"]100[/TD]
[TD="bgcolor: #1F1F1F"]PKT[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

http://www.gunnebofastening.se/sv-SE/Fastening/Produkter/Skruv/Traskruv/Traskruv-kullrig-Impreg/

Plattan jag skall skruva fast är vanligt stål som är varmgalvat / förzinkat. Jag är därför rädd för galvaniska element, skulle gärna ta en varmförzinkad skruv också.

Behöver kanske 250 skruv så priset spelar också roll.

Då har nog i te Essve så mycket att komma med. Om du inte kan tänka dig att använda försänkt skruv och en bricka.

Sådana skruv finns t.o.m. på BIltema för en rimlig slang (6x100 mm) försänkta. Kanske blir sådana ändå till slut, fast utan bricka så att skavet mot den senare överliggande takduken blir så liten som möjligt.

Heco-fix montageskruv kanske?? finns alternativ upp till 6x260mm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.