Hej.
Jag letar efter en lämplig bitsmejsel som jag ska ha privat. De ända jag hittat när jag varit runt i de största byggvaruhusen är Boosts bitsmejsel och bacho spärrbitsmejsel, och dessa motsvarar inte mina krav på kvalité. Boost ser klen ut och bachos ser väldigt "plastig ut" och är inte i behov av spärrfunktionen, vet dock inte hur bachos vanliga bitsmejsel är ?!
Har en Felo-mejsel (Isolerad 1000V) på jobbet som jag är väldigt nöjd med, men har inte hittat den ute i butiker. Och firmans leverantör säljer inte denna längre
Såg att Wera hade någon variant också, men bitsfästet/snabbfäste ser lite klumpigt ut.
Någon som har denna och vill dela med av era erfarenheter ?
Tar gärna emot förslag på lämplig bitsmejsel med bra ergonomi och i bra kvalite.
Mvh
Jag letar efter en lämplig bitsmejsel som jag ska ha privat. De ända jag hittat när jag varit runt i de största byggvaruhusen är Boosts bitsmejsel och bacho spärrbitsmejsel, och dessa motsvarar inte mina krav på kvalité. Boost ser klen ut och bachos ser väldigt "plastig ut" och är inte i behov av spärrfunktionen, vet dock inte hur bachos vanliga bitsmejsel är ?!
Har en Felo-mejsel (Isolerad 1000V) på jobbet som jag är väldigt nöjd med, men har inte hittat den ute i butiker. Och firmans leverantör säljer inte denna längre
Såg att Wera hade någon variant också, men bitsfästet/snabbfäste ser lite klumpigt ut.
Någon som har denna och vill dela med av era erfarenheter ?
Tar gärna emot förslag på lämplig bitsmejsel med bra ergonomi och i bra kvalite.
Mvh
Produkter som diskuteras: "wera/kraftform-kompakt-20"
Skruvmejsel Wera Kraftform Kompakt 20
Skruvmejsel med inbyggd bitsförvaring
703 kr inkl moms
Läs mer
Jag köpte min på Bauhaus kosnad runt 500:- har jag för mig...
Mitt snabbspärrfäste gick sönder efter ett par veckor bara!!
Väligt märkligt då jag har upplevt att Wera står för den bästa kvalitén man kan få
på skruvmejslar...Kanske hade otur??
Annars vid sidan om så har jag även denna uppsättning som jag finner mycket smidigt, finns förövrigt också på bauhaus
Mitt snabbspärrfäste gick sönder efter ett par veckor bara!!
Väligt märkligt då jag har upplevt att Wera står för den bästa kvalitén man kan få
på skruvmejslar...Kanske hade otur??
Annars vid sidan om så har jag även denna uppsättning som jag finner mycket smidigt, finns förövrigt också på bauhaus
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Den verkade riktigt gullig, botar det enda riktiga problemet jag ser med bitsmejslar, bitshållaren som hamnar mitt i vägen lågt ut från skaftet.. ser jag rätt när jag tycker det står wiha på den ?smilingcopycat skrev:
Produkter som diskuteras: "bitshållaren"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Jag har en sån här:
http://www.megapro.net/products/index.php
kan kännas lite plastig i handtaget, men jag har aldrig halkat i greppet.
Har dock inte hittat någon svensk ÅF.
http://www.megapro.net/products/index.php
kan kännas lite plastig i handtaget, men jag har aldrig halkat i greppet.
Har dock inte hittat någon svensk ÅF.
K_arlstrom skrev:
Nej den e från Wera den med...
Sedan sitter bitset fast ordentligt, riktigt stadig grej....
Men för dom pengarna skall det vara "top of the line"
;-)
Redigerat:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Kör med en AmPro till vardags, både privat och på jobbet. Det är en ganska stadig bit dock och passar till lite grövre grejer. Den kan fällas ut rejält långt vilket är bra emellanåt, men lutar åt att skaffa en smidigare också. Har räddats flera gånger av att man kan ha ett spärrskaft i änden på den. Nackdelen är att den kräver en konverteringshylsa från 1/4" fyrkant till 1/4" sexkant.
Swedol artnr: VE-194244
Swedol artnr: VE-194244
Redigerat:
Elfa kan man alltid lita på. https://www1.elfa.se/elfa~se_sv/catalog/products.do
Har denna och funkar kanon Med lås.

Mvh Calle
Har denna och funkar kanon Med lås.

Mvh Calle