Byggahus.se
Måste bli klar med lekstugan... men känner att det brister i kunskap vad gäller hur vi ska bygga staket på taket av den. Vi borde dragit upp stolparna dit direkt men det man inte har i huvudet får man göra i efterhand. Så är det någon som kan ge mig tips på bra beslag att sätta upp stolpar med eller annan teknik för att få det stabilt däruppe?

Stegen upp tänkte jag helt sonika sätta på väggen eller är det bättre med en lutande sådan? Vill inte att det ska vara för lätt att at sig upp dock då jag inte vill ha upp två åringen men heller inte farligt svårt.

Fönster mm sitter på de tre andra sidorna, fram kommer bara vara dörr samt stege, altan runtom och på taket ytterligare en altan med fast bänk.

Spåna gärna fritt, alla förslag mottages tacksamt!
 
  • FF 011.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är nog lättare att ge råd om man vet vad det är du tänker göra. Det är alltså meningen barnen ska leka UPPE på lekstugan? För mig är en lekstuga ett litet hus som man leker INNE i.
 
Tyckte jag beskrev det... De har lekstuga i såklart men med en stege upp på taket med staket runt om är det tänkt. Tänkte ha rutschkana ner men den satte vi på annan plats.
På taket kommer tjejerna kunna fika, kolla utsikt eller dylikt.
 
Det är väl bara att slå i lite stolpar med lite rejäla vinkeljärn i botten, direkt på taket eller på en syll. Hålls ihop av staketet sen med. Var ska det kunna ta vägen? Jag brukar prova att hoppa på grejer jag har gjort. Håller det och känns stadigt så duger det. =)
 
Rawspont skrev:
Det är väl bara att slå i lite stolpar med lite rejäla vinkeljärn i botten, direkt på taket eller på en syll. Hålls ihop av staketet sen med. Var ska det kunna ta vägen? Jag brukar prova att hoppa på grejer jag har gjort. Håller det och känns stadigt så duger det. =)
Har hoppat på taket och det håller, men hur sjutton hoppar man på ett staket? ;)
Men visst jag gör nog en höna av en fjäder, alltid svårt innan man kommer igång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.