1 623 läst ·
1 svar
2k läst
1 svar
Lego Technic
Vet inte om detta är helt fel ställe att fråga på, men gör ett försök!
Vill köpa Lego Technic motorer/batterihållare/fjärrkontroll.
Men det är rena rama djungeln, så jag hoppas någon kan råda mig vad jag bör köpa.
Vill kunna bygga några bilar med; framåtgång och styrning, även en båt som man köra i badkaret.
Vad behöver jag?
Vill köpa Lego Technic motorer/batterihållare/fjärrkontroll.
Men det är rena rama djungeln, så jag hoppas någon kan råda mig vad jag bör köpa.
Vill kunna bygga några bilar med; framåtgång och styrning, även en båt som man köra i badkaret.
Vad behöver jag?
Produkter som diskuteras: "batterihållare"
Batterihållare 4-pack Griplis
Ordning på batterierna
237 kr inkl moms
Läs mer
Tja, det finns en del eftermarknadsprylar som är kompatibla till en betydligt billigare peng - Om dem är bra skall jag låta vara osagt.
Bygger en del Techincs men inte dykt ned i motoriserade träsket ännu... Men det kommer så småningom, kanske en motoriserad julklapp till en själv kommer inom kort.
Skall man då gå på originalet så är det följande delar som gäller;
88012 Bluetooth Hub som går att kontrollera via Appen eller fjärr. Batteribox inkluderad (6st AA) (Ca 300kr)
88008 Motor STRL M (Cirka 200kr)
88003 Motor STRL L (Cirka 300kr)
88014 Motor STRL XL (Cirka 400kr)
88018 Motor Vinkel (Cirka 400kr)
88010 Fjärrkontroll (Cirka 300kr)
Kolla gärna runt på priser - Det varierar kraftigt,
Enklast kanske skulle vara att köpa en sats för 1800-2100kr som innehåller en Hub och typ tre motorer samt 1000-2000 delar och ta det vidare där ifrån. Köpa delarna separat kommer att kosta en slant...
Typ denna - 958 bitar, tre motorer och hubb för 1895:-
Eller denna - 2193 bitar, tre motorer och hubb för 2072:-
En båt av Technics låter onekligen intressant hur den skulle hålla tätt med alla hål i bitarna... Håll oss gärna uppdaterade där!
Bygger en del Techincs men inte dykt ned i motoriserade träsket ännu... Men det kommer så småningom, kanske en motoriserad julklapp till en själv kommer inom kort.
Skall man då gå på originalet så är det följande delar som gäller;
88012 Bluetooth Hub som går att kontrollera via Appen eller fjärr. Batteribox inkluderad (6st AA) (Ca 300kr)
88008 Motor STRL M (Cirka 200kr)
88003 Motor STRL L (Cirka 300kr)
88014 Motor STRL XL (Cirka 400kr)
88018 Motor Vinkel (Cirka 400kr)
88010 Fjärrkontroll (Cirka 300kr)
Kolla gärna runt på priser - Det varierar kraftigt,
Enklast kanske skulle vara att köpa en sats för 1800-2100kr som innehåller en Hub och typ tre motorer samt 1000-2000 delar och ta det vidare där ifrån. Köpa delarna separat kommer att kosta en slant...
Typ denna - 958 bitar, tre motorer och hubb för 1895:-
Eller denna - 2193 bitar, tre motorer och hubb för 2072:-
En båt av Technics låter onekligen intressant hur den skulle hålla tätt med alla hål i bitarna... Håll oss gärna uppdaterade där!
Klicka här för att svara