Byggahus.se
Hej! Har flyttat in i ett hus och i flera rum sitter det infällda spottar som inte fungerar.

Har inte hittat något märke/artikel-nummer på spotarna men drivdonen är en ledspot-drivare med dimmer-funktion från Hytronik.

https://www.hytronik.com/products/2x25w-dimmable-led-driver-he2050-a2.html

Jag har fas och nolla och jord och jag får 230V på tändtråden när jag trycker på knappen. Men jag har 0V ut till spottarna. Har även provat att koppla bort ledspotarna ifall någon är trasig och drar med sig dom andra men inget ut på utgången ändå.

Är detta skitprodukter eller?

Om det nu är drivdonen som är kassa, vad rekommenderas för andra drivdon? Jag skulle föredra någon med inbyggd Zigbee och gärna stöd för ESPhome om det finns?

Edit, Wifi funkar med, bara det inte är molnbaserat.
 
Redigerat:
D
C Carl-Jo-han skrev:
Hej! Har flyttat in i ett hus och i flera rum sitter det infällda spottar som inte fungerar.

Har inte hittat något märke/artikel-nummer på spotarna men drivdonen är en ledspot-drivare med dimmer-funktion från Hytronik.

[länk]

Jag har fas och nolla och jord och jag får 230V på tändtråden när jag trycker på knappen. Men jag har 0V ut till spottarna. Har även provat att koppla bort ledspotarna ifall någon är trasig och drar med sig dom andra men inget ut på utgången ändå.

Är detta skitprodukter eller?

Om det nu är drivdonen som är kassa, vad rekommenderas för andra drivdon? Jag skulle föredra någon med inbyggd Zigbee och gärna stöd för ESPhome om det finns?

Edit, Wifi funkar med, bara det inte är molnbaserat.
Du har en seriekopplad konstantströmsslinga eftersom dimmern ger variabel spänning. Då kan det kanske räcka att en lampa pajar för att det ska bli svart i alla andra också. Spänningen är bara 1-10V över hela slingan med alla lampor när de funkar, så jag undrar om din mätning är rättvis. Har du provat med en enklare strömmätarpenna? Jag är själv amatör och har enbart 12V konstantspännings-LED (förutom 230V) men någon kunnigare kommer nog och ger bättre råd.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.