Hej!
Hur sätter jag upp ledlister/belysning snyggast i ett vitrinskåp?
Köpt ett som bilden nedan, men ska sätta in glashyllor istället för trä.
Bifogar bild på belysning som jag tycker sitter snyggt.
Hur sätter jag upp ledlister/belysning snyggast i ett vitrinskåp?
Köpt ett som bilden nedan, men ska sätta in glashyllor istället för trä.
Bifogar bild på belysning som jag tycker sitter snyggt.
Ledlist/armatur ska sitta i framkant på gavelvägg och lysa inåt, men ljuskällan ska inte synas med ögat, skyddas lämpligt med att den sätts i en list eller på annat sätt, kanske en ledstrip och trälist som skyler den. Finns en del färdiga i längd kanske eller kan klippas. Du får se vilket mått det är uppifrån och ner.
Det var min tanke också, men hur löser man det där hyllorna sitter?J jonaserik skrev:Ledlist/armatur ska sitta i framkant på gavelvägg och lysa inåt, men ljuskällan ska inte synas med ögat, skyddas lämpligt med att den sätts i en list eller på annat sätt, kanske en ledstrip och trälist som skyler den. Finns en del färdiga i längd kanske eller kan klippas. Du får se vilket mått det är uppifrån och ner.
Har du tips på någon ledstrip ?J jonaserik skrev:Ledlist/armatur ska sitta i framkant på gavelvägg och lysa inåt, men ljuskällan ska inte synas med ögat, skyddas lämpligt med att den sätts i en list eller på annat sätt, kanske en ledstrip och trälist som skyler den. Finns en del färdiga i längd kanske eller kan klippas. Du får se vilket mått det är uppifrån och ner.
Sitter hyllorna dikt mot dörrar när dom stängs, så är det kört med ledstrip om dom är för tjocka.O Olidoli skrev:
Med aluminumlist äe dom ca 10 mm höga, finns en på classes strip som är 2 mm.
Men alla strip måste ha en kant mot utsida så inget ljus bländar.
Klicka här för att svara