Ja som rubriken avslöjar så försöker jag få fram så mycket information om LED-strip som går att montera under ett räcke till altan. Längden är 27m och den infon jag kommit fram till är att då är det 230V som gäller. Ni som har, vad har ni för lösningar? Fabrikat? Det verkar mest vara små källarfirmor som sidoimporterar från E-bay eller andra kinakopior. Vad ska man köpa för att få bra prylar utan att bli ruinerad? Hide-a-lite ska ha bra rykte finns det fler? Nej jag tänker inte köpa med skenor eller andra fästanordningar, utan kommer att fräsa ett spår i överliggaren. Har ni bilder får ni gärna dela med er .
Såg i öob reklamblad att dom hade en på 15 meter för 200kr och den är ip44 klassad så den kan vara utomhus.
Köp 2 och sätt en från varje håll så täcker det dina 27 meter.
Det är ju fullkomligt självklart att du ska få den produkt du beställt! Är märket domus line så får de skriva domus line på kartongens etikett! Det är aldrig ok att få en annan vara än den man beställer och skulle det visa sig vara den produkt bauhaus går ut med så får de göra det tydligare, annars är det missvisande info! Bra att du får byta den! Vet noll och intet om armaturer så önskar dig vara lycka till med resten!
Det är ju fullkomligt självklart att du ska få den produkt du beställt! Är märket domus line så får de skriva domus line på kartongens etikett! Det är aldrig ok att få en annan vara än den man beställer och skulle det visa sig vara den produkt bauhaus går ut med så får de göra det tydligare, annars är det missvisande info! Bra att du får byta den! Vet noll och intet om armaturer så önskar dig vara lycka till med resten!
Återkoppling, Jag hittade efter lite surfande på nätet en firma i Polen som tillverkar och levererar till privatpersoner, Neonica heter dom. Fick bra hjälp via mail och snabba svar. Hyffsat billigt... beroende på vad man jämför med. Så nu väntar jag bara på leverans.
Återkoppling, Jag hittade efter lite surfande på nätet en firma i Polen som tillverkar och levererar till privatpersoner, Neonica heter dom. Fick bra hjälp via mail och snabba svar. Hyffsat billigt... beroende på vad man jämför med. Så nu väntar jag bara på leverans.
A
Hur blev det med dessa? Är du nöjd? Kikar på deras varianter nu och de verkar ha flera bra grejer för utomhusbruk.
Jag har inte hunnit montera de än tyvärr så jag kan inte svara på resultatet. Jag har dock börjat att fundera på hur jag ska göra med den regulator för dimring som de sålde med. Det är ju inte någon vanlig dimmer och hela slingan ligger på 6A 24VDC.
Nu har jag äntligen fått ihop allting, nöjd med resultatet! Lite småpilligt att löda dit anslutningskablar och att fräsa spår under räcket. Återstår att se om det håller tätt vid ändavsluten lite kladdigt att hålla på med silikon och täta då det är så korta och små avslut.
.