Hej!

Jag har satt 1w infällda ledarmaturer i alla fönstersmygar. Men sen har jag ett glasskjutparti där jag inte har någon tillräckligt stor smyg att sätta lampan i, därav har jag gjort kabelutsläpp ovanför i väggen.

Någon som har en bra ide på hur jag ska göra sen? Kan man bygga/köpa någon liten box som sticker ut ut väggen där man kan montera samma armatur i så den lyser nedåt? Eller finns någon bra vägg lampa med ungefär samma styrka som fönsterspottarna. Måsta vara 350mA och dimbar, varmvitt ljus, för att passa med övriga systemet.

Tittade på ex Hid-A-Lite's Deco 1 (http://www.hidealite.se/Produkter/Utomhus/Vagg/Infallt/Deco_I/1511299-1801179.html?variantId=1801170) men jag tror den kan bli för svag.
led-armatur-hide-a-lite-deco-i.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kolla om de säljer förhöjningsringar till den aktuella spotten. Evt för utvändigtmontage som det heter. Annars får du fixa något eget eller använda något "passande" från något snarlikt.

Regel #1: Se alltid till att det finns material som passar för ändamålet innan man drar slangar. Det är alltid svårt att dra slang först och sedan hitta något som passar.

Men nu är det ju draget så. Jag har tyvärr inget förslag på lösning.

//Patrik

Deco lyser ganska bra. Prova.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.