1 769 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
LED Mini-spot?
Jag är på jakt efter en minimal sängbelysning. Helst skulle jag vilja hitta en mini-spot med klämfäste och kanske kulfot som man kan sätta varsomhelst, t.ex. på sängstolparna. Jag tycker det skulle kunna bli ganska läckert med ett par såna som läslampor 
En kraftig LED i ett minimalt chassi och en extern trafo borde gå att göra minimalt liten. Helst skulle jag vilja hitta en 1x2 cm alu/svart inställbar spot med en kraftig LED och bara en tunn ledning till extern strömförsörjning. Är det någon som vet om det finns något liknande eller om det bara är i min drömvärld de existerar?
En kraftig LED i ett minimalt chassi och en extern trafo borde gå att göra minimalt liten. Helst skulle jag vilja hitta en 1x2 cm alu/svart inställbar spot med en kraftig LED och bara en tunn ledning till extern strömförsörjning. Är det någon som vet om det finns något liknande eller om det bara är i min drömvärld de existerar?
Nej då, det existerar, några exempel nedan. Finns än mindre om det ska bökas lite och få det riktigt tråd smalt.
Kanske denna är något, tyvärr inte med klämma men ändå?
Sen finns många här! Rundade, kantiga, infällda så slipper du trafo synligt, utanpåliggande m.m.
Vill du ha tok billigt så är det här du finner, men ljuskvalitet därefter så klart.
Kanske denna är något, tyvärr inte med klämma men ändå?
Sen finns många här! Rundade, kantiga, infällda så slipper du trafo synligt, utanpåliggande m.m.
Vill du ha tok billigt så är det här du finner, men ljuskvalitet därefter så klart.
Husägare
· Västernorrland
· 2 514 inlägg
Ikea har sådana med klämfäste. 199:-
Klicka här för att svara