Ja, det hade varit smart idé, så man får en större tvättstuga.. Men den väggen kan man kanske flytta bakåt till den gamla platsen lite längre fram i tiden sen om man vill.. Om det inte blir för krångligt med att flytta installationsgarderoben, som står vid den väggen, för jag antar att den sitter fast i väggen..
 
limla skrev:
Ja, det hade varit smart idé, så man får en större tvättstuga.. Men den väggen kan man kanske flytta bakåt till den gamla platsen lite längre fram i tiden sen om man vill.. Om det inte blir för krångligt med att flytta installationsgarderoben, som står vid den väggen, för jag antar att den sitter fast i väggen..
Installationsgarderoben sitter fast och dessutom går alla vattenrören upp från plattan på det stället så den är nog svår att flytta på. Många rör är det också! Så ska du ha stötte tvättstuga rekomenderar jag att göra det på en gång.
/Evagreta
 
Oki.. då får nog tvättstugan förbli lite mindre än den gamla standarden..
 
Hej!
Vi flyttade in i våran Ugglan för en månad sedan, ytters få anmärkningar på besiktning ändå var besiktninggubbe väldigt nogrann. Vi trivs som fisken i vattnet, men det finns en del att göra på tomten och sedan skall det målas, byggas trädäck etc...

*Vi ändrade till den gamla tvättstugan, dvs den blev större och badrummet mindre. Men tyvärr så hamnade inredning som den nya lösningen. Då den gamla hade installationsgarderoben och IVT490 mot ytterväggen vilket gav en helt fri vägg för hatthylla etc.
*Fönster mellan hall och kök vilket fanns med i katalogritningen men ej på byggritningarn.
*Tog bort väggen till sovrummet vid trappen och gjorde det till matrum, detta ledde till en lite mer öppen planlösning vilket vi inte ångrar då det blev KANON!!!
Anledningen var att vardagsrummet är lite litet för att få rum med både soffgrupp och matmöbel. Sned ställde då även dörren in till sovrummet så att det blev harmoni mot badrumsdörren...
*Isolering av alla sovrum, badrum och dusch.
*Spotlight i badrummet.
*Dimmrar till taklamporna i kök, vardagsrum, matrum och belysning i takfot.
*Tog bort garderoben i stora sovrummet på övervåningen och sovrummet på bottenvåningen.
*Skaffade egna badrumsmöbler.
*Satte fågelband och insektsnät vid takfoten.(försiktighets åtgärd)
*Förlängde dubbelgaraget med 1,8m, vilket jag ångrar. Borde ha förlängt det med minst 60cm till... För att få ett stort avskilt förråd.
*Lite extra el i garaget, uttag etc...
*Flyttade några tv-uttag och eluttag för att få det mer anpassat till oss.
Det var allt jag kommer på nu...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.