2 019 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
lb hus classic
hejsan har nykigen fått pris på classic 147 i stockholm 2219000 :- nyckelklart är detta inte lite saftigt har sett folk här på forumet som betalat betydligt mycket mindre .. har även fått pris på classic 135 pulpet på 1919000:- samma tanke här nån som har nån åsikt om dessa priser kan dom vekligen stämma .........priserna är endast hus med totalentrteprenad
hej när skrev ni det kontraktet och var ska ni bygga tycker ändå att nästan 200000:- för att frakta huset lite längre eller kortare verkar orimligt tycker även att det inte kan skilja så mycket i entreprenad kostnad beroende på vart du bygger
nån mer som ska eller har byggt classic 135 eller 147 .
nån mer som ska eller har byggt classic 135 eller 147 .
Skillnaden i pris förklaras nog dels av regionen du skall bygga i samt, att Elmatte med tanke på hur långt han kommit (gjuter platta as we speak?), handlade sitt hus ur en tidigare prislista. Priserna har justerats upp en del senaste tiden. Bara den nya Värmepumpen som krävs efter nyår höjer priset med 30 - 40 k.
stockholmsregionen är väl alltid dyrare men vi har fått pris på ett 159 i Göteborg för 2 119 600 så sååå stor skillnad verkar det inte vara. Och som sagt ALLA leverantörer har höjt sina priser under hösten - tyvärr.
Jag vet att classic 159 landade på 2 010 000:- när jag skrev kontraktet i våras. Det skulle sedan ske en prisökning på dessa hus på runt 100 000:- men säljaren visste inte riktigt exakt. Det som ändrades var då bland annat 2,5m i takhöjd istället för 2,4m samt en annan panna.
hej tycker att priset på 135 är ok men höjning på 147 är för stor vi snackar nästan 150000:- i skillnad
skickade mail till 4 olika säljare i stockholm och frågade pris på classic 135 pulpet öppen plan lös skall bygga i stockholm ,, fick också svar med 4 st olika priser skilde upp till 70 tusen i mellan dom . känns inte så tryggt blir man lurad av detta företag eller bad dom också skicka med lev beskrivning till varje pris men alla var grund utr .... vad ska man göra?
Det finns officiella prislistor för varje geografiskt område. Be att få en sådan. Sen kan du säkert ha fått vissa pris med Nibe360 och vissa pris med Nibe F750, eftersom de är mitt i fasen att byta mellan dessa just nu.antiloop52 skrev:skickade mail till 4 olika säljare i stockholm och frågade pris på classic 135 pulpet öppen plan lös skall bygga i stockholm ,, fick också svar med 4 st olika priser skilde upp till 70 tusen i mellan dom . känns inte så tryggt blir man lurad av detta företag eller bad dom också skicka med lev beskrivning till varje pris men alla var grund utr .... vad ska man göra?
Och det är säkert inget ovanligt över det här. När jag beställde min nya bil i vintras så bad jag om en offert från 5 olika Volvohandlare på exakt samma bil, skiljde 10% i pris mellan dyrast och billigast, och 20% lägre än Volvos listpris. Säljare är ett eget släkte, går inte att lita på nån ;=)
Leveransbeskrivning behövde jag dock inte ens be om, den fick jag automatiskt så fort jag frågade om pris, liksom tillbehörsprislista liksom prislista på tillkommande arbeten. Det är bara en fråga om hur tur man har när man träffar på en säljare om man hittar en som jobbar för att göra kunden nöjd eller för att göra sig själv nöjd, och så är det hos alla husföretag....
Redigerat:
Klicka här för att svara