Hej
Jag har 19 tums lättmetallfälgar där färgen till viss del släppt. Det är inte skadat på något sätt utan färgen verkar bara ha släppt...? VIll försöka återställa detta. Underlaget är något räfflat och inte helt slätt. Hur bör jag göra för att få ny sprayfärg att sitta kvar och vilken färg? Vanlig matt spraylack i silver?
Jag har 19 tums lättmetallfälgar där färgen till viss del släppt. Det är inte skadat på något sätt utan färgen verkar bara ha släppt...? VIll försöka återställa detta. Underlaget är något räfflat och inte helt slätt. Hur bör jag göra för att få ny sprayfärg att sitta kvar och vilken färg? Vanlig matt spraylack i silver?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Jag lackade om fyra BMW originalfälgar runt 2005 med Auto-K fälgfärg (polarissilver), köpt hos Mekonomen. Slipade med våtslip och grundade med högkvalitets grundfärg (Würth i detta fallet, men annat bra bör ju duga såklart). Fälgarna är i princip felfria fortfarande, så den färgen rekommenderas varmt.
Trådskaparens skada ser ut att bara vara klarlack på aluminium som släppt och det kan vara svårt att återställa utan maskiner, så det enklaste är nog att grunda och på med täckfärg i silver eller svart.
Trådskaparens skada ser ut att bara vara klarlack på aluminium som släppt och det kan vara svårt att återställa utan maskiner, så det enklaste är nog att grunda och på med täckfärg i silver eller svart.
Produkter som diskuteras: "Maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer