Ta med kopieringsskyddet, jag har samma lås. Om du lånar ut en nyckel så ska det inte gå att kopiera nyckeln, bra tycker jag!

C
Kopieringsskyddet är en rent juridisk konstruktion som innebär att låssmederna inte får kopiera nyckeln utan att du uppvisar den blå brickan som följer med cylindern.

Precis, så det är egentligen inte svårare att kopiera en kopieringsskyddad nyckel än en icke skyddad rent praktiskt? Det är ju trots allt bara en metallbit.

Man kan ju undra hur många mindre skomakare/låssmeder som fuskar och kopierar ändå...

Jo fast kostar det 20 spänn mer så känns det hur som helst vettigt att lägga till för... Att man "kan" kopiera nyckeln är en sak, men många kommer vägra!

Skiljer inte profilen på nyckelämnen med kopieringsskydd? Assa säljer väl inte dessa hur som helst? Finns iofs inget som hindrar att det tillverkas piratämnen eller att ämnen kommer på driven, men det blir lite svårare att göra olovandes kopior.

Fotografen skrev:
Skiljer inte profilen på nyckelämnen med kopieringsskydd? Assa säljer väl inte dessa hur som helst? Finns iofs inget som hindrar att det tillverkas piratämnen eller att ämnen kommer på driven, men det blir lite svårare att göra olovandes kopior.
Jag undrar samma sak.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.